Marx'ın düşündüğünün aksine üretim güçleri ve üretim ilişkileri diyalektiği özgürlüğe götürmez. Daha ziyade yeni bir sömürü ilişkisi içine karışmamıza yol açar. Bu yüzden özgürlüğü, boş zamanı gerçekten elde edebilmek için Marx ile birlikte düşünerek Marx'ın ötesine geçmemiz gerekir.