İnsan hem sevilmek hem korkulmak ister, ancak bu ikisini tek kişide birleştirmek çok zor olduğundan, yalnızca birini seçmek mecburi ise korkulmanın sevilmekten daha güvenli olduğu bu sorunun cevabı olacaktır. Bunun sebebi ise insanların genel özellikleri arasında nankörlük, tutarsızlık, kötülük, korkaklık ve açgözlülük olmasıdır.
Ölüm o kadar da ciddi bir şey değil, diyorum kendi kendime. İnsan önüne geçemediği ya da aklının yetmediği şeyleri ciddiye almamalı. Yoksa nasıl devam ederiz yaşamaya?
Büyüyünce insan geçmişin kirini pisini değil de yüz güldüren hallerini anımsıyor, yahut anımsamak istiyor. Oysa çocukluk, tam da içindeyken ağrılı bir karın gibi gelirdi bana...