Gülsüm

Mutlaka okunması gereken bir kitap
10/10
·285 syf.··
Beğendi
·
2023 3. kitabı
Öncelikle bu kitaba bayıldım. Kelimenin tam anlamıyla beni çok etkileyen bir kitap oldu. Şuana kadar hiç bu kadar etkilenmemiştim bir kitaptan. Kitabın içinde ne ararsan var ama en çok da kendini arayanlara kendini bulma gerçeği var. Psikoloji, felsefe, tıp, etimoloji ve daha fazla bilimin birleşiminden oluşmuş harika tespitlerle aydınlanmalar yaşadığım bir kitap oldu benim için. Kitabın içeriğine gelecek olursam, kitap da hastalıkların psikolojik nedenlerini analoji yoluyla anlatımı var. Bu anlamda psikosomatik modele benziyor ancak kitabın farkı tüm hastalıkları psikosomatik boyutunda ele alması. Ve bunu öyle akıcı, güzel bir dille ele almış ki tek bir satırında sıkmıyor. İlk bölümünde bazı kuramsal ve felsefi açıklamalar yer almakta zira burası kitabın özünü kavramak için önemli bi yer. Bir şeyin felsefesi anlaşılmadan onu anlamak zor olacaktır. İkinci bölümde ise daha çok en sık rastlanan hastalık belirtilerini ruhsal olarak açıklamaktadır. Burdaki tespitleri çok beğendim. Daha çok sembolik ifadelerle, psikanaliz bakış açısıyla ele alınmış. Zaten kitabın felsefesi kutuplar kavramı ve gölgelerden oluşmaktadır. Gölge, bizim içimizde kabul etmediğimiz her şeydir ve bunu diğer insanlara yansıtarak ayna gibi görürüz. Her bir hastalık ise bu gölgenin bizim karşımıza çıkmasıdır. İnsan iki kutupludur, hatta evren iki kutupludur her şey zıttıyla var olur. Var olmanın en güzel örneği ise nefes alıp vermenin bir kutup olmasıdır. Gölgemizi reddederek diğer kutbu reddetmiş oluyoruz ancak bu bizim eksik kaldığımızı gösterir bizim bütünleşmemizi için gölge yanımızı da kabul etmemiz gerekir. Kitap, hastalıklara farklı bakış açısıyla bakmamızı sağlıyor. Aslında hastalık hep içimizde sadece biz onu görmüyoruz olduğunda ise sinirleniyoruz. Ruhumuzda oluşan durumlar kendini bilinçli
Araştırma-İnceleme
Hastalık İyileşmeye Giden YoldurRudiger Dahlke · Mozaik - Arkeoloji Sanat · 200335 okunma
Gülsüm
Teşekkür ederim, evet kesinlikle farkındalık dolu bir kitap
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Felatun Bey ile Rakım Efendi
9/10
·180 syf.··
2022 194. kitabı
Kitabın isminde ilk Felatun Bey ismi geçtiği için ana olay onun etrafında döner sanmıştım ama yazar beni yanılttı, kitap daha çok Râkım Efendi etrafında gelişmektedir. Öncelikle yazarın dili çok hoşuma gitti, dönemin yazarlarına göre oldukça başarılı ve akıcı bir dile sahip. Ayrıca sohbet havasında kurguyu işlemesi de okumayı daha zevkli hale getirdiğini söylemeliyim. Karakterleri tek tek tanıtması olayın daha da anlaşılır olmasını sağlamış. Karakterlere gelecek olursak Felatun Bey, zengin, babasından miras kalmış birisidir ve alafrangayı temsil etmektedir. İsmi Eflatun yani Platon'un isminden gelmekte olduğuna bakmayın zira filozoflukla alakası yoktur. Zira onun filozofluğu şu cümle kadardır: "Kış mevsiminde havalar bulutlu olduğu için bulutlar güneşin ışığının bize ulaşmasını engelleyerek geciktirir." Ve babasının buna tepkisi ise oldukça muzipçeydi:" Maşallah maşallah gerçekten Eflatunlar aciz kalacak." (Eminim pek aciz kalmışlardır) Râkım Efendi ise daha fakir görünümlü ama pek çalışkan okuyup kendini geliştiren iş üstüne iş peşinde koşan birisidir. Tercümanlık, öğretmenlik ne ararsanız vardır onda. Olgun, güzel, kibar birisi olarak herkesin gönlünü kazanan alaturkanın temsilcisidir. Bir Arap dadısı ve daha sonra Çerkez kızını cariye olarak satın almıştır, bu kızın adını ise Canan koymuştur. İsmi boş yere Canan konulmamıştır zira o Râkım Efendi'nin cananı olmuştur. Kitapta daha birçok karakter var, onlara değinmeyeceğim. Kitapta dikkatimi çeken hususlardan bahsedecek olursam özellikle İngilizlerin Türklerin yani Osmanlının usullerine hayran olmaları, kendilerini eleştirip Osmanlı'ya toz kondurmamaları oldukça dikkatimi çekti. Mesela kölelik meselesinde Amerikalıların köleliği bir ahırda tutsak edilmesi olarak bakılırken Râkım Efendi'nin Canan'ı ise oldukça
Edebiyat
Felâtun Bey ile Râkım EfendiAhmet Mithat Efendi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202528,2bin okunma
Muhsin Öğüt isimli okura yanıt verildi
Gülsüm
Teşekkür ederim 🙃
Ben Tutunamayanlara tutundum
9/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2022 186. kitabı
Sandığımız romanlardan çok farklı olduğunu söyleyebilirim. Romanlarda aşina olduğumuz olay kurgusunun baskınlığı yoktu. Olay her an her yerden çıkabilirdi sanki. Bir farklılıkta sadece roman olarak kalmaması, içinde şiir, şarkı, deneme, mektup gibi farklı anlatımların bulunmasıdır. Kitabın dili ise bir alıntı yapacak olursam,'' Kendime yeni bir önsöz yazmak istiyorum. Yeni bir dil yaratmak istiyorum. Beni kendime anlatacak bir dil.'' işte yazarın dediği gibi bir dile sahip. Ve ayrıca yazarın dediği gibi ''İnşallah kültür komasına girersin!'' gerçekten kitabın içinde birçok bilgiyi de barındırdığını söyleyebilirim. Psikoloji sever biri olarak yazarın serbest akış tekniğini kullandığını rahatlıkla gördüğümü söyleyebilirim. İç dünyasının en iç haliyle yansıtmış sözlerini, ondan kalbime işledi cümleleri. Özellikle bazı cümleleri kendine hayran bıraktı beni, tekrar tekrar okudum o hayranlığı yeniden yaşamak için. Ve yazarın mizahı çok güzel kullandığını da söyleyebilirim. Özellikle ilk iki yüz sayfaya kadar eğlenerek okudum adeta. Kitabın konusu ise kafamı allak bullak etse de şu sonuca vardım. Selim adında bir kişi intihar eder ve Turgut adındaki arkadaşı bu ölüme çok şaşırır, ölümünü kabullenemez. Neden öldürmüştü bu sorunun cevabını bulmak için tüm kitabın içinde dolaşıyoruz. Birçok karakterle de tanışmış oluyoruz burda. Her birinin anlatımında Selim'i farklı açılardan tanımış oluyoruz. Aslında Turgut için Selim o kadar önemli sevdiği bir kişi ki ama sanırım Selim için sanırım Turgut'un o kadar bi değeri yok en azından yansıtılanlardan ben bunu göremedim. Selim'in ölüm sebebi ise öyle elle tutulacak bir sebep değil de ruhsal bunalımların birikmişliğinin altında ezilmişliğini yaşamış adeta. Ben Selim'i nasıl tanıdım desem şunu derdim. Olmak ya da olmamak adlı bir söz
Edebiyat
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
Muhsin Öğüt isimli okura yanıt verildi
Gülsüm
Evet ben de onu okumayı düşünüyordum
Ben Tutunamayanlara tutundum
9/10
·724 syf.··
Beğendi
·
2022 186. kitabı
Sandığımız romanlardan çok farklı olduğunu söyleyebilirim. Romanlarda aşina olduğumuz olay kurgusunun baskınlığı yoktu. Olay her an her yerden çıkabilirdi sanki. Bir farklılıkta sadece roman olarak kalmaması, içinde şiir, şarkı, deneme, mektup gibi farklı anlatımların bulunmasıdır. Kitabın dili ise bir alıntı yapacak olursam,'' Kendime yeni bir önsöz yazmak istiyorum. Yeni bir dil yaratmak istiyorum. Beni kendime anlatacak bir dil.'' işte yazarın dediği gibi bir dile sahip. Ve ayrıca yazarın dediği gibi ''İnşallah kültür komasına girersin!'' gerçekten kitabın içinde birçok bilgiyi de barındırdığını söyleyebilirim. Psikoloji sever biri olarak yazarın serbest akış tekniğini kullandığını rahatlıkla gördüğümü söyleyebilirim. İç dünyasının en iç haliyle yansıtmış sözlerini, ondan kalbime işledi cümleleri. Özellikle bazı cümleleri kendine hayran bıraktı beni, tekrar tekrar okudum o hayranlığı yeniden yaşamak için. Ve yazarın mizahı çok güzel kullandığını da söyleyebilirim. Özellikle ilk iki yüz sayfaya kadar eğlenerek okudum adeta. Kitabın konusu ise kafamı allak bullak etse de şu sonuca vardım. Selim adında bir kişi intihar eder ve Turgut adındaki arkadaşı bu ölüme çok şaşırır, ölümünü kabullenemez. Neden öldürmüştü bu sorunun cevabını bulmak için tüm kitabın içinde dolaşıyoruz. Birçok karakterle de tanışmış oluyoruz burda. Her birinin anlatımında Selim'i farklı açılardan tanımış oluyoruz. Aslında Turgut için Selim o kadar önemli sevdiği bir kişi ki ama sanırım Selim için sanırım Turgut'un o kadar bi değeri yok en azından yansıtılanlardan ben bunu göremedim. Selim'in ölüm sebebi ise öyle elle tutulacak bir sebep değil de ruhsal bunalımların birikmişliğinin altında ezilmişliğini yaşamış adeta. Ben Selim'i nasıl tanıdım desem şunu derdim. Olmak ya da olmamak adlı bir söz
Edebiyat
TutunamayanlarOğuz Atay · İletişim Yayınları · 202475bin okunma
Muhsin Öğüt isimli okura yanıt verildi
Gülsüm
Çok teşekkür ederim 😊 benim de çok keyifle okuduğum bir eserdi, diğer kitaplarını da okumayı merakla bekliyorum.