Rahmet Yolları Kesti eseri, Kemal Tahir'in kendine has üslubuna ve onun toplumu, Anadolu insanını ne kadar iyi analiz ettiğine şahit olduğumuz, güzel eserlerinden bir tanesidir.
Yazar, Çorum dolaylarında, köy hayatını ve eşkiyalığı merkeze oturtarak yaşanan olaylar doğrultusunda bir bakıma sosyolojik bir inceleme ortaya koyar. Devlet otoritesinin zayıf olduğunu, yoksulluğun, açlığın ve adaletsizliğin insanları farklı yollara sevk ettiğini, yaşam mücadelesinin ahlak ve etik değerlerin önüne geçtiğini, dini inançların yeri geldiğinde sömürü malzemesi olarak kullanıldığını, ekonomik darboğazın insanlar üzerinde oluşturduğu yozlaşmayı açıkça görebiliyoruz. Bu bakımdan eşkiya hikayesi ile bir serüven, macera romanından ziyade bir sosyolojik değerlendirme romanı okuduğumuzu söyleyebilirim.
Okuyanlara zaman zaman Yaşar Kemal'in İnce Memed'ini de anımsatacaktır fakat burada oluşturulan eşkiya karakterlerinin, İnce Memed gibi halk kahramanı konumuna gelebilecek niteliklere sahip olmadıklarını da belirtelim.
Kemal Tahir'in Bir dönemin Anadolu kırsalını mercek altına aldığı, cumhuriyetin ilk yıllarında insanımızın bize de ders olabilecek nitelikte yaşadıklarını okuduğumuz Rahmet Yolları Kesti eserini, ben hiç sıkılmadan ve severek okudum. Okumayı düşünenlere de iyi okumalar dilerim.