Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bir köy iftarına katılım sağladık
Samimiyet İlgi hala kaybolmamış Teşekkürler Orhaneli /Altıntaş Köyü Bursa
Ölüm Ve Ötesi
Kur'an'da önce ölümün sonra da hayatın zikredilmesi anlamlıdır. (Mülk, 67/2.) Niçin önce hayat değil de ölüm zikredilmiştir? Ölüm olgusunu içselleştiren bir birey, hayatını disipline eder, amaçlı yaşar. Ölüm, insan hayatına anlam katar, insanda sorumluluk duygusunu canlı tutmak suretiyle ahlaki gelişime büyük katkı sağlar. Dolayısıyla İslam kültüründe ölüm olgusuna sevgiliye kavuşma, ten kafesinden kurtuluş, mekân değiştirme, sırlanma, Hakk'a vuslat gibi anlamların verilmiş olması ölüm sendromunu yenmekle kalmamış, ölüm düşüncesinin insan psikolojisi üzerindeki yıkıcı etkisini de asgari düzeye indirmiştir. Ayrıca ölüm ötesi hayata inanma, 'Allah'a rağmenliği' besleyen duyguların etkisinde gelişen negatif dünyevileşmeyi aşmada insana yardımcı olur. Ebedîlik düşüncesinin buraya, şimdi'ye değil "öte"ye ait olduğunu insan bilincinde sürekli yaşatır. Bu inanç, insan yaşamını altüst edecek acı ve ızdırapları gönül huzuruna çevirir, insanı kendisiyle, çevresi ve toplumuyla barışık hâle getirir. Güçlü ahiret inancı, yüce hedeflere ulaşmayı arzu eden insana yaşama sevinci kazandırmakla kalmaz, hayatında karşılaşabileceği tüm olumsuzluklara karşı direnme gücü verir. | Diyanet Aylık Dergi, Prof.Dr. Ramazan Altıntaş, Sayı: 373, s.13
Reklam
Bilim, verilerle hareket eder, doğrulayamadığını değil yanlışlığını ortaya koyduğu şeyleri inkâr eder. Bilime bir ideoloji olarak yaklaşanlar, bilimin yanlışlığını ortaya koyduğu şeyi değil doğrulayamadığı konuları reddettiler. Din ve bilimin yöntem farklılıklarını da dikkate almadılar. | Prof. Dr. Ramazan Altıntaş, Diyanet Aylık Dergi, Sayı: 373, s.12
Zeytinyağının zeytine, gülsuyunun güle sindiği gibi insanda ruhanilik de beden formuyla iç içedir. İnsan, rûhullahtır (Secde. 32/9) Asıl ona değer katan da bu yanıdır. | Prof. Dr. Ramazan Altıntaş, Diyanet Aylık Dergi, Sayı: 373, s.11
Diyanet Aylık Dergi
Gökyüzü yükseltilmiş çatı, yeryüzü uzatılmış sergi, yıldızlar bu kozmik sistemin tavanına asılmış lambalar gibidir. Prof. Dr. Ramazan ALTINTAŞ
Kaynakların belirttiğine göre, hakikatin “akıl hucceti” ile bilinebileceğini savunan ilk kişi Mu’tezile’nin kurucusu Vâsıl b. Ata (ö.131/748)’dır. Yine Mu’tezile’nin Bağdat ekolüne mensup olan ve Yunan felsefesine vukûfiyeti ile bilinen Sümâme b. el-Eşres (ö. 213/828) ilk defa aklî bilgiyi dinî (simâî) bilginin önüne geçiren kişi olarak gösterilmektedir. Bu konuda o, “eğer şeriat olmasaydı ve Allah hakkındaki bilgi peygamberlerce getirilmeseydi, O’nu bilmek yine de akıl için zorunlu olacaktır” demektedir. Bunun anlamı, insanın tevhid ve adâlet hakkındaki bilgisinin tümü, a prioridir. MU’TEZİLE’DE AKIL ANLAYIŞI, Prof. Dr. Ramazan ALTINTAŞ
Reklam
Yazar Aydın Başar, Ehl-i Sünnet hassasiyetine dikkat ederek Müslümanlar için 300 kitaplık bir liste oluşturdu. Kur’an’da hata bulan ve usulsüz dini yorumlar yapan itikadı bozuk eserleri listeye karıştırmayan Başar, uzun araştırmalar sonucunda doğudan batıya birçok farklı kişinin eselerini listeledi.  Çok sayıda isimden fikir aldı. Listeyi
Müslüman Kitaplığı Tavsiye Listesi (300 kitap, Aydın Başar ) A. İMAN VE İSLAM 1. Ömer Nasuhi Bilmen, İslam İlmihali 2. Mehmet Zihni Efendi, Nimet-i İslam 3. Ahmet Hamdi Akseki, İslam Dini 4. Muhammed Hamidullah, İslam’a Giriş 5. Necip Fazıl Kısakürek, İman ve İslam Atlası 6. Ümit Şimşek, İslam İnanç İlmihali 7. Ali Kemâl Belviranlı, İslâm
ŞEYH GALİB'TE İNSAN TELAKKİSİ
Şeyh Galib klasik edebiyatımızın son büyük şairi olarak kabul edilir. Hayatı boyunca Mevlevi kültürü içerisinde bulunmuş ve nihayetinde Galata Mevlevihanesi’nin postnişinliğini de yapmıştır. Ehl-i tarik bir şair olmasının yanında III. Selim’le olan dostluğu bakımından da dikkat çeken bir isimdir. SABAH ÜLKESİ: kültür, sanat, felsefe dergisi,