Peygamber Efendimiz (s.a.v) ashaba, "Gıybetin ne olduğunu biliyor musunuz?" diye sordu; ashap, "Allah ve Resâlü daha iyi bilir" dediler.
Resûl-i Ekrem (s.a.v), "Kardeşini, arkasından hoşlanmayacağı bir haliyle anmandır" buyurdu.
O zaman ashap, "Şayet o dediğimiz şey kardeşimizde varsa durum nedir?" diye sordular.
Resûlullah (s.a.v) "Söylediklerin onda varsa giybetini yapmış olursun; yoksa iftira etmiş olursun." buyurdu.