İnsan hayatı çok büyük önem taşıdığı için mi bu böyle? Oysa insanın hayatı, evrenin gözünde, bir istiridyenin hayatından daha önemli değildir. Her zamankinden daha büyük bir öneme sahip olsa, doğanın düzeni bunu insanın sağduyusuna bırakır ve bizi her olayda bununla ilgili karar verme gereksinimine düşürür.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ahlak yasaları her zaman kusursuz değildir. Aztekler gün ışığının kararacağından korktukları için insan eti yemeyi acı bir görev sayarlardı. Bilimleri yanlıştı; kurban ettikleri insanlara birazcık sevgi duysalardı belki bilimsel hatalarının da farkına varabilirlerdi. Güneş ışınlarından hamile kalırlar korkusuyla kızlarını 10 - 17 yaş arasındayken karanlığa hapseden kabileler var. Peki modern ahlak yasalarımızın, ilkellerin bu uygulamalarıyla hiçbir benzerliği olmadığından emin misiniz? Yalnızca gerçekten zararlı şeyleri veya aklı başında hiçbir insanın savunamayacağı aşağılıkları yasakladığımızdan emin misiniz? Ben pek değilim. Şu an geçerli olan ahlak, yararcılık ve batıl inancın tuhaf bir karışımı özelliğinde ama batıl inanç kısmı doğal olarak daha güçlü, çünkü ahlak kurallarının kaynağı batıl inançtır.