Kantakuzenos, ayrılırken verdiği nutkunda neden Türklerle işbirliği yapmak zorunda kaldığını açıklamaya çalışarak şöyle demiştir: "Barbarlarla(Türklerle) aramızdaki farkı bilmemezlikten gelemeyiz. Biz askerî tecrübe bakımından onlardan üstün değiliz. Onlar silahları, sayıları ve savaş atılganlığı bakımından bizi geçtiler. Onlar, orduda parasız gönüllü hizmet ederler. Asya ve Avrupa'da bizden aldıkları geniş topraklara sahip oldukları gibi, kalan topraklarımızı da ele geçirmek için bütün gayretlerini harcayacaklardır. Fetihlerinde şimdiye kadar kolayca elde ettikleri başarı, onlara bu umudu vermektedir. Bu sebeple, onlarla barışı korumayı tavsiye ederim. İleride hazine toplayıp ordu ve donanma yaparak karşı saldırıya geçmek gerek. Unutmayınız ki, Bizans yalnız Orhan'a karşı değil, Asya'daki bütün Türklere karşı savaşmak zorunda kalacaktır. Onların dininde ölüm (şehâdet) âhirette sonsuz mutluluktur."
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖