Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Abdullah bin Mesud (ra) dan nakledildiğine göre, Resulullah (sav) şöyle buyurdır: "Şüphesiz ki Allah güzeldir, güzelliği sever.
Abdullah bin Mesud (ra)'dan nakledildiğine göre, Resulullah (sav) şöyle buyurdu "Şüphesiz ki Allah güzeldir, güzelliği sever.
Reklam
Ubade bin Samit (ra) dan nakledildiğine göre Resulullah (sav) şöyle buyurdu: "Zarar vermek de zarara zararla karşılık vermek de yoktur."
Abdullah Ibni Abbas(ra)'dan nakledildiğine göre, Resulullah (sav)şöyle buyurdu: "Lezzetleri acılaştıran ölümü çok hatırlayınız.
Said Nursi'nin her suale cevabı varmış(mış).
HER SUALE CEVAP VERMEK, HİÇ KİMSEYE SORU SORMAMAK Sormaz ki bilsin, sorsa bilirdi. Bilmez ki sorsun, bilse sorardı. Atasözü "Herhangi ilme sorulan suale bila-tereddüd derhal cevap verirdi."(1) "Sorulacak suallere cevap vermeye hazır bulunduğu gibi kimseye sual sormayacağını da beyan ederek bu kararda yirmi sene sebat
Sayfa 56 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Nur risaleleri'nin kaynağı
Nurşin'de bir müddet kaldıktan sonra Hizan'a döndü. Sonra medrese hayatını terkederek pederinin yanına geldi ve bahara kadar evde kaldı. O sırada şöyle bir rüya görür: Kıyamet kopmuş, kâinat yeniden dirilmiş. Molla Said, Peygamber Aleyhissalâtü Vesselâmı nasıl ziyaret edebileceğini düşünür. Nihayet sırat köprü sünün başına gidip durmak
Sayfa 31 - Süleymaniye vakfıKitabı okudu
Reklam
Resulullah (sav) şöyle buyurur: Kalpler dört çeşittir: 1. Kalb-i ecrad (kötülüklerden arınmış kalp): Tıpkı ışık saçan bir lamba gibi olan müminlerin kalbidir. Onun ışığı nurudur." Kur'an-ı Kerim'i taradığımızda karşımıza çıkan selim kalp, münib kalp, mutmain kalp, titreyen kalp gibi ifadeler bu kategoridedir. 2. Kalb-i ağlaf (kapalı kalp): "Bu, ağzı kapatılmış bir kap içerisindeymiş gibi olan kâfirlerin kalbidir." Yine Kur'an'ın bütününde karşımıza çıkan mühürlü kalp, kilitli kalp, ölmüş kalp, taşlaşmış kalp, perdeli kalp gibi ifadelerin tamamı bu kategoriye girer. 3. Kalbi menkûs (ters çevrilmiş kalb): "Önce inanıp ve bilip sonradan inkâr eden münafık kalbidir." Kur'an'da kalbinde hastalık olanlar şeklinde anlatılan nifak hastalığına tutulmuş kişiler bu kategoriye girer. 4. Kalbi musfah (hem imanı hem de nifakı barındıran kalb): "Kalb-i musfahın içindeki iman, tatlı ve temiz su ile beslenen sebze gibiyken, içinde bulunan nifak ise kendisini kan ve irinin beslediği bir çıbana benzer. Hangi yetişme/gelişme tarzı diğerini geçerse kalp onun durumunu alır." Ahmed b. Hanbel, Müsned, Hadis No: 10705
Sayfa 51 - Timaş YayınlarıKitabı okuyor
عن أبي هريرة رضي الله عنه عن النبي - صلى الله عليه وسلم - فيما يحكي عن ربه تبارك وتعالى ، قال: أذنب عبد ذنبا فقال: اللهم اغفر لي ذنبي ، فقال الله تبارك وتعالى: أذنب عبدي ذنبا فعلم أن له ربا يغفر الذنب ويأخذ بالذنب ، ثم عاد فأذنب ، فقال: أي ربي ، اغفر لي ذنبي ، فقال تبارك وتعالى: أذنب عبدي ذنبا فعلم أن له ربا يغفر الذنب ويأخذ بالذنب ، ثم عاد فأذنب ، فقال: أي ربي اغفر لي ذنبي ، فقال تبارك وتعالى: أذنب عبدي ذنبا فعلم أن له ربا يغفر ويأخذ بالذنب ، قد غفرت لعبدي فليقل ما شاء Ravi: Ebu Hüreyre (ra) Resulullah (sav) (bir hadis-i kudsi'de) Rabbinden naklen buyururlar ki: "Bir kul günah işledi ve: "Ya Rabbi günahımı affet!" dedi. Hak Teala da: "Kulum bir günah işledi, arkadan bildi ki günahları affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır." Sonra kul dönüp tekrar günah işler ve: "Ey Rabbim günahımı affet!" der. Allah Teala Hazretleri de: "Kulum bir günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi vardır. Sonra kul dönüp tekrar günah işler ve: "Ey Rabbim beni affeyle!" der. Allah Teala da: "Kulum günah işledi ve bildi ki, günahı affeden veya günah sebebiyle muaheze eden bir Rabbi olduğunu bildi. Dilediğini yap, ben seni affettim!" buyurdu." Bu hadisin yer aldığı kitaplar: Buhari, Tevhid 35, Müslim, Tevbe 29, (2758)
Resulullah'ın Evdeki İbadeti
Hz. Enes (ra) anlatıyor: Hz. Peygamber (sav)'ın zevce-i påklerinin häne-i saådetlerine bir grup erkek gelerek Resûlullah'ın (sav) (evdeki) ibadetinden sordular. Kendilerine sordukları husus açıklanınca sanki bunu az bularak: "Resulullah (sav) kim, biz kimiz? Allah Onun geçmiş ve gelecek bütün günahlarını affetmiştir (bu sebeple Ona az ibadet de yeter)" dediler. İçlerinden biri: "Ben artık hayatım boyunca her gece namaz kılacağım." dedi. İkincisi: "Ben de hayatım boyunca hep oruç tutacağım, hiçbir gün terk etmeyeceğim." dedi. Üçüncüsü de: "Kadınları ebediyen terk edip, onlara hiç temas etmeyeceğim." dedi. (Bilâhere durumdan haberdar olan) Hz. Peygamber (sav) onları bularak: "Sizler böyle böyle söylemişsiniz. Halbuki Allah'a yemin olsun Allah'tan en çok korkanınız ve yasaklarından en ziyade kaçınanınız benim. Fakat buna rağmen, bazen oruç tutar, bazen yerim: namaz kılarım, uyurum da; kadınlarla beraber de olurum. (Benim sünnetim budur), kim sünnetimi beğenmezse benden değildir" buyurdu.
Sayfa 57 - Timaș Yayınları, 1. Baskı, Eylül 2006Kitabı okudu
Aynen
Yalanın Ve Yalancının Zemmi Ravi: Abdullah Ibnu Amir Hadis: Bir gün, Resulullah (sav), evimizde otururken, annem beni çağırdı ve: "Hele bir gel sana ne vereceğim!" dedi. Aleyhissalatu vesselam anneme: "Çocuğa ne vermek istemişim?" diye sordu. "Ona bir hurma vermek istemiştim deyince, Aleyhissalatu vesselam: "Dikkat et! Eğer ona bir şey vermeyecek olursan üzerine bir yalan yazılacak!" buyurdular. Hadis No: 5206
Reklam
Abdullah Ibni Amr (ra)'dan nakledildiğine göre Resulullah (sav) şöyle buyurdu: "Dilini tutan kimse kurtuldu."
Ebu Said el Hudri(ra)'dan nakledildiğine göre Resulullah (sav) şöyle buyurdu: "Mü'minden başkasıyla arkadaşlık etme."
Ebu Hureyre(ra)'tan nakledildiğine göre Resulullah (sav) şöyle buyurdu: "Merhamet etmeyene merhamet olunmaz."
166 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.