Bir Evren, Merkezinden hareketle doğar, onun "göbek deliği" gibi olan merkezi bir noktadan başlayarak genişler. Rig Veda 'ya göre, Evren bu şekilde doğup gelişir; bir çekirdekten, merkezi bir noktadan hareketle. Yahudi geleneği bu konuda daha da açıktır: "Yüce Tanrı dünyayı bir cenin gibi yaratmıştır. Nasıl ki cenin göbek deliğinden başlayarak büyürse, Tanrı da Dünyayı göbek deliğinden yaratmaya başlamıştır ve Dünya o noktadan hareketle her yöne doğru genişlemiştir."
Ve madem ki "Yerin göbek deliği,'' Dünyanın Merkezi Kutsal Topraklardır, Yoma şöyle buyurur: "Dünya, Siyon'dan başlayarak yaratılmıştır." Rabbi ben Gurion, Kudüs' teki kayalık hakkında "onun adı Yerin taban taşı, yani Yerin göbek deliğidir, çünkü tüm Yeryüzü oradan başlayarak açılmış, yayılmıştır" diyordu.