a seriousman

a seriousman
@rilkebaude
“Ben zevk peşinde koşan bir okuyucuyum. Kitap almak kadar şahsi ve muhterem bir konuda, görev duygumun işe karışmasına hiçbir zaman izin vermedim.” diyen Borges'in izinde...
"Bezgin günlerimizde, dünyanın manaları güya vücudumuzdan akan kanlar gibi, gönlümüzden boşalarak, artık her şey gözü­müzden düşünce, biz, odamızın inine çekilecek, yatağımızın der­yasına dalacağız. O zaman hafızamızın ufuklarından eski muhab­betli günler ve eski lezzetli geceler, melek kanatlariyle gelerek, ve melek sesleriyle mırıldanarak, bizi eski ninniler gibi uyutacak! Yaralanmış gibi yattığımız yataklar bizi vapurlar ve trenler gibi hulyalarımızın ikliminde ve rüyalarımızın diyarında dolaştıracak ve biz, bu yorgun seyahatlerden, geceden doğan günler gibi, yine dinlenmiş çıkacağız."
Reklam
"ve artık neyin hakiki, neyin genel anlamda hiç var olmadığını, gerçeğin nerede kuruntunun nerede olduğunu, ne hissedildiğini, neyin hissedilmediğini, doğallık nerede, yapmacıklık nerede kimse bilmiyor; o l m a s ı g e r e k e n i oynuyor, kaçınılmaz o l a n l a karışıyor ve bir diğerini saf dışı bırakıyor, biri diğerinin her türlü varoluş hakkını elinden alıyor; oy, gerçek dışılığın büyük okulu oy! "
"Çiçeklerin vaat gününde buradaydık. Henüz kusursuzluğa erişmemiş oldukları günde. Kusursuzluk günleri sonra geldi çattı. Bak artık en güzel hallerinde değiller. Doruğu aştılar bile, demek ki bugün anılar günü. Üç günün en hüzünlüsü, ama en zengini."
"Tanrı kadını ve erkeği yarattığı hamuru yoğurmadan evvel, onların şekillerini, gecenin karanlığı üstüne tebeşirle çizmiş, bildiğimiz tek gerçek buradan geliyor, yani tozdan geldiğimiz ve toz olacağımız ve o geceki gibi karanlık ve derin bir gecede yok olacağımız.."
"Dökülsün gam, susamış bir testisin sen. Görüneni değil, gizliyi gör Bir kanat değil, bir uçuş ayetidir. Kimse yok, bir ses demeti var Bir yankı: Kanat çırpıp gitti bir düş."
Reklam