Rümeysa

Rümeysa
@rmysguc
Öğrenci
Mühendislik Fakültesi
47 okur puanı
Şubat 2019 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
Televizyon bütünüyle Müslümanların kontrolünde olacağı günlere kadar, onu bir torbaya koyup ağzını mühürleyin. Aksi halde hep mesul olacaksınız.
Sayfa 118
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Ölümsüzlük bence bu. Hiç olduğumuzu kabullendiğimiz anda ölümsüz olduk.
Sayfa 71
“Önce şunu halledelim: İktidar insanlara yaratıcı tarafından verilmiş bir şey midir? Eğer değilse, iktidar bizi yargılama hakkını nereden alıyor? Eğer yaratıcı tarafından verilmiş bir şeyse, nasıl yanlış yapabiliyor? Eğer iktidardakiler yetkilerini Allah’tan almamışlarsa, onları devirecek; eğer Allah’tan almışlarsa dinleyeceğiz. İktidar, Allah’ın verdiği bir şey değilse bize haksızlıklara tahammül etmeye zorlayan ne olabilir? Eğer haksızlıkların, cezaların, kutsal bir amacı yoksa bana, sana, hepimize zorbalık yapılmıştır ve bu zorbalığa katlandığımız için suçlu biziz. Şimdi bana cevap ver. Ama dervişçe bir yorum yaparak, iktidarın Tanrı tarafından verilmiş bir şey olduğunu, sadece bazen kötü insanların cehennem ateşinde kavrulacaklarını söylemeye kalkma; çünkü bu sözler, şimdi bildiklerimizden fazla bir şey öğretmez bize. Kuran-ı Kerim’de şöyle bir ayet vardır: ‘Allah’a, O’nun Resul’üne ve işlerinizi yönetenlere boyun eğiniz.’ Bu, Allah’ın emridir. Çünkü Allah için hedef, sen ve benden daha önemlidir. Bu duruma göre zorba kimdir?İktidardakiler midir,? Yoksa biz miyiz? Cehennem ateşinde kavrulacak olan onlar mıdır? Bu yaptıkları zorbalık mı? Savunma mıdır? İşleri yönetmek iktidar, iktidar güç, güç ise adalet uğruna yapılan adaletsizliktir. İktidarsızlık da, bunlardan daha kötü olan anarşi, adaletsizlik, zorbalık ve genel korku demektir. Şimdi bana cevap ver.”
Oysa gidenler her daim geç kalmıştır. Gitmek derdine bir kez düşen için artık kalmak da yaradır.
Sayfa 9
Ne bir iyilik meleğiyim ne de kötülük için fırsat kollayan bir şeytan; olsa olsa diğer insanlara pek benzemediğim söylenebilir.
Sayfa 63