“Önce şunu halledelim: İktidar insanlara yaratıcı tarafından verilmiş bir şey midir? Eğer değilse, iktidar bizi yargılama hakkını nereden alıyor? Eğer yaratıcı tarafından verilmiş bir şeyse, nasıl yanlış yapabiliyor? Eğer iktidardakiler yetkilerini Allah’tan almamışlarsa, onları devirecek; eğer Allah’tan almışlarsa dinleyeceğiz. İktidar, Allah’ın verdiği bir şey değilse bize haksızlıklara tahammül etmeye zorlayan ne olabilir? Eğer haksızlıkların, cezaların, kutsal bir amacı yoksa bana, sana, hepimize zorbalık yapılmıştır ve bu zorbalığa katlandığımız için suçlu biziz. Şimdi bana cevap ver. Ama dervişçe bir yorum yaparak, iktidarın Tanrı tarafından verilmiş bir şey olduğunu, sadece bazen kötü insanların cehennem ateşinde kavrulacaklarını söylemeye kalkma; çünkü bu sözler, şimdi bildiklerimizden fazla bir şey öğretmez bize. Kuran-ı Kerim’de şöyle bir ayet vardır: ‘Allah’a, O’nun Resul’üne ve işlerinizi yönetenlere boyun eğiniz.’ Bu, Allah’ın emridir. Çünkü Allah için hedef, sen ve benden daha önemlidir. Bu duruma göre zorba kimdir?İktidardakiler midir,? Yoksa biz miyiz? Cehennem ateşinde kavrulacak olan onlar mıdır? Bu yaptıkları zorbalık mı? Savunma mıdır? İşleri yönetmek iktidar, iktidar güç, güç ise adalet uğruna yapılan adaletsizliktir. İktidarsızlık da, bunlardan daha kötü olan anarşi, adaletsizlik, zorbalık ve genel korku demektir. Şimdi bana cevap ver.”