1 Kadın 1 Hikaye 6
Puan vermedi
Yazar Sirya nın isteği üzerine derlemesini kendisinin yaptığı SİRYA YAYINCILIK tan çıkan 1 Kadın 1 Hikaye - VI derleme kitabını ve kitapta emeği geçen tüm yazar kadrosunu 1000kitap uygulamasına ekledim. Yazar linki olmayan arkadaşlara yeni link açtım. Her hangi bir eksik ya da hata varsa özelden bildirirseniz ilk fırsatta düzeltirim. Ayrıca yazar linkine fotoğraf veya biyografi ekletmek isteyen yazar arkadaşlara da yardımcı olurum. Eserleri ile katkıda bulunan tüm yazar arkadaşlarıma teşekkür ederim. Keyifli okumalar... Mutlu Kılıç
Kadın
1 Kadın 1 Hikaye - VIKolektif · Sirya Yayınları · 20263 okunma
10/10
·328 syf.··
Beğendi
·
2026 26. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 07 Mayıs 2026 10:15
BİR DUYGUDAN FAZLASI    “İnsan olaylar karşısında verdiği kararla hayatını şekillendiriyor, o kararın sonucunda da ne yaşaması gerekiyorsa yaşıyordu.”   “Hayat akıp giderken geriye sadece anılar ve güzellikler kalıyordu. Acılar dostlarla azalıyor, güzellikler paylaşıldıkça çoğalıyordu. Her biri başka yollardan yürüse de sonunda yolun sonu dostluğa çıkıyordu.”   Yazarımızın kalemini yıllardır severek ve keyifle okuyorum. Bu eserinin ismi tam anlamıyla hikaye ile bütünleşmiş, bu duygu yüklü eseri sadece okumadım, karakterler ile yaşadım, yeri geldi güldüm, yeri geldi ağladım. Zerrin, Rojda ve Deniz ile 14 yaşlarında ben de tanıştım ve yıllarca onların anılarına, hüzünlerine, mutluluklarına ve sırlarına eşlik ettim. Eser bitti ama içimde de buruk bir his oluştu. Sanki ailemmiş gibi onların eksikliğini hissediyorum.     Eserde, ne olursa olsun hiçbir sırrın saklı kalmayacağını tekrar öğrenmiş oluyoruz. İlk başlarda açıklanan sır sonrası okumaya devam ederken Deniz karakteri ile bağdaştıramadım. Altından ne çıkacak diye sabırla devam ettim. Rojda’nın hedefi ezilen kadınların haklarını korumak, onların iyi şartlarda yaşamasını sağlamak olması ne büyük bir mutluluk. Yaşamış olduğu bölgelerde halen kuma olayının devam etmesi, kadınlara yapılanlar, kadının değerinin olmayışı çok üzücü. Belki de kuma olan annesinin yaşadıklarını gördükçe böyle kararlar aldı...  Zerrin’in annesini eleştirirken ilerleyen yaşlarda annesinin kaderini yaşaması ve buna kendi için müdahale etmemesi ne kadar acıydı. İnsan ne kadar severse sevsin belli bir yere kadar, eğer ki sevdiğin zarar veriyorsa biletini kesmek gerek...   Bir alıntıda yazarımızın dediği etkileyiciydi; “Ama insanları olduğu gibi kabul edersek onlarla daha iyi anlaşabiliriz. Ne kadar zengin olduğun ya da fakir olduğun önemli değil
Bir Duygudan FazlasıAyşegül Çiçekoğlu · Pika Yayınları · 2020145 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·264 syf.··
Beğendi
·
2026 38. kitabı
Kadınların makûs tarihinin tekrarlayın döngüsünü Araf'tan seslendirmiş yazar. Dört kuşak kadının hikayesini örerken toplumsal yaralara da parmak basıyor:6-7 Eylül olayları, kadın cinayetleri, metropollerde kendi yalnızlığı ile örülü hayatlar... Çok hoş bir dili var kitabın, nükteli,muzip...Onca acıyı bir damla gözyaşı döktürmeden okuttu,yer yer gülümseten renkli üslubuyla...Bir masal ,bir söylence okuttu adeta bize buram buram Anadolu ve kadın kokan. Hikâye Umay ile başladı, kadınların kaderi ağırdı, yükleri çoktu, kafalarına vuran tokmaklar demirdendi ama yine de seslerinde gür çıkan bir taraf vardı, isyan ettikleri,toplum baskısına yenilmedikleri yönleri vardı.Kuşaklar boyu hep kadına reva görülen zulmün ve tutumun aynı olduğunu, onları öğütükleri aynı çarkın farklı sivri dişlerini göstermek istemiş yazar bize.Yalnız kadınların cefasının , iç sesinin, duygularınının, aklının fikrinin bir erkek tarafından bu kadar güzel anlaşılıp aktarılmış olması çok hoştu. Umay 'ın,Rojda'nın, Füruzan'ın,Nigar'ın ,Maria'nın sesi, Anadolu coğrafyasındaki kadınların evrensel sesi! Firuzan sonunda bir parça intikamımızı aldı, yüreğimi soğutacak şeyler yaptı, yüzümüzü azıcık güldürdü. Ayrıca satırların arasına serpiştirilen parçalar, karekod okutarak dinlediğimiz nameler nasıl zenginleştirmiş romanı, nasıl güzel, özenli bir emek! Kalemine, emeğine, yüreğine sağlık @fatihgezerofficial @everestyayinlari #okudumokuyun #okudumbitti #kitapönerisi #kitaptavsiyesi #firuzan
FiruzanFatih Gezer · Everest Yayınları · 2025466 okunma
8/10
·80 syf.··
2026 217. kitabı
Van Gogh benim için her zaman çok değerli bir ressam ve düşünürdü. Her ne kadar birçok kişi tarafından, kaba tabirle deli dense de bence Van Gogh mükemmel bir düşünceye Her zaman emekçilerin yanında oldu, onları çizdi ve çokça saygı suydu. Kendisi bir emekçi dostuydu ve bu da en değer verdiğim yönlerinden biri. ーー Kulağını deli olduğu için kesmedi, dostuyla birlikte planladığı bazı sanatsal işler yolunda gitmedi diye (ki bu arkadaşından kaynaklı hi sorundu) kulağını kesti. Veya deliler hastanesine deli olduğu için değil, kendisi istedi diye gitti çünkü ruhsal durumu iyi değildi, aşk, sevgi konularında yüzü gülmedi. Ama öldüğü zaman resimlerinin büyük yerlerde sergileneceğini ve dönemin ünlü ressamları (Monet) ve sanat eleştirmenleri tarafından çok iyi yorumlar alacağını bilmiyordu. -- Van Gogh empresyonizmin en iyi temsilcilerindendir ve doğayı çok içten ve duygularla resmeder. Van Gogh hakkında kaynak ve makale de okudum ve düşünceleri etkileyici ve özellikle bunu & Theo'ya Mektuplar kitabında çok hissettim. Orda sevginin ne kadar değerli olduğundan bahsediyor ve bence bunu bir de Van Gogh'tan okuyun. - Kitaba gelecek olursak, çok tatlı ve Van Gogh'un eserlerini yormadan anlatan bir kitap. Baskı kalitesi de çok iyi, başlıca birçok eserinden ve eser üzerinde ne anlatmak istediğine, resimdeki yormayan teknik detaylara da değiniyor. Etkilendiği ekollerden, ressamlardan, çalışmak istediği hocalar vb hepsini kısa ve yalın bir dille anlatıyor. Etkilendiği ve üzerinde çalıştığı ekollerden tutun, (ki bunun içinde Fransa'daki Barbizon ekolü var ve ressamlar için önemli bir mesele ve Van Gogh için daha önemli çünkü bunlar genel manzara üzerine kurulmuş bir ekol) birçok önemli sanat eserine değiniyor. Benim için hoş ve güzel vakit geçirdiğim bir eser oldu. - Herkese keyifli
Edebiyat
İşte Van GoghGeorge Roddam · Hep Kitap · 2016669 okunma
Katibê Şêx Seîd: Fehmîyê Bîlal
Puan vermedi·132 syf.··
2026 53. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 19 Nisan 2026 15:48
Belge û çavkaniyên li ser dîroka kurdan, li ser şer, pevçûn, rêxistin û serhildanên kurdan, wekî tê zanîn, kêm in, nîvco ne, bi xeletîyan dagirtî ne û lewra jî yên heyî ji bo ronîkirina rabirdûyê û înşakirina pêşerojê pirr girîng û bi qîmet in. Ev berhema di destê me da jî em dikarin bibêjin belgeyeke dîrokî ye ku di derheqê serhildana Şêx Seîd û bûyerên wê dewrê da agahiyan dide me. Min beriya vê berhemê jî li ser bûyerên wê dewrê çend tişt xwendibûn lê cara ewil bi vê pirtûkê min navê Fehmîyê Bîlal dît, ew nas kir û ji girîngiya kesayeta wî haydar bûm. Gelekî spas dikim bo wî dilsozî ku ev pirtûk gihande ber destê min. Fehmîyê Bîlal, wekî ji navê berhemê jî diyar e, katibê Şêx Seîd e. Di derheqê jiyan û xebatên wî da agahiyên cur bi cur hene ku carna ev agahî hevdu nagirin. Amadekarên berhemê, Amed Tîgrîs û Bakî Kaymak çavkaniyên derheqê Fehmîyê Bîlal da berhev kirine û di bin vê pirtûkê da, dane hev. Fehmîyê Bîlal ji Licê ye û bi gelek navên cuda tê nasîn. Hemû emrê xwe wî di xebat û rêxistinan da bihurandiye. Li gel katibiya Şêx Seîd, ew wek endamê rêxistinan jî xebitiye û ji xeynî xebatên siyasî, di karên cur bi cur da bo debara xwe kar kiriye. Kesên der û dora wî, ji devê wî çi bihîstibin an ji malbata wî çi gotin û tiştên din kom kiribin bi rêya hevpeyvînan anîne ziman. Bi saya jiyana wî, di derheqê serhildana Şêx Seîd da, derheqê Rêxistina Azadî da û derheqê gelek navên cuda da ku em wan îro wek pêşeng û rêber dibînin, agahî û hûrgilîyên bi qîmet digihîjin ber destên me. Ji wan navan çend mînak: Xalid Begê Cibrî, Yusuf Zîya Beg, Elî Riza, Fayiq Beg, Mele Evdirrehman, Dr. Fûad, Seyîd Evdilqadir, Ekrem CemîlPaşa, Qedrî CemîlPaşa û hwd. Fehmîyê Bîlal bi awayekî pirr xweş behsa Şêx Seîd kiriye, bi durustî û lehengiya wî piştrast bûye. Ji ber hezkirina wî piştî ku
Fehmiyê BîlalAmed Tigris · Apec Tryck - Förlag · 20192 okunma
6/10
·296 syf.··
Beğendi
·
2026 15. kitabı
Kêmber, portreya takesên têkçûyî ên bindestên bêndestane. Ji ber wê ye hertişt kêm û kêmbere. Pevşabûna qedexe ewqas mezin buye ji hezkirinê kêm wisa rasterast tê jiyîn an jî qet nayê jiyîn. Bê watebuna qedexê ne kêmî wê jiyîna bê hoste . Ev yek ne azadiyê ji takekesan re tine ne jî dibe pêliyek bo doza azadiye. Kesayet pêşnekeve, azad nebe dozê çawa pêşkeve.Kêmasiya hêstan ji xwe diyare. Nivîskar bi têkiliya Selim û Aysel ê jî tîne ziman. Niviskar tespîtên xwe hurehur di her gav û kêliyê de vedibêje; Tiştên mezin, piçûk, giran,sivik, ji rêxistinêre , civak û takekesre hwd. ev yek jî buye sedema tu tiştekiyekê. Rê nediyare, rêbaz nediyare hema ser berjêr diçe.Roman xwe jî bin vê bindestiyê nefilitiye. Pîvanên exlaqî bigirê heya ên civakî hemî li pîvanên serdestane.Bi çend hevokên zimanê serdestan ku nehatiye wergerandin serdestiya serdestan xwe bicî kiriye . Nava ewqas navan de bijareya nivîskar a navê Selîm jî yek jî mînaka ne xweseriyêye. Helbet dema ev nav hate pêşiya xwîner berhema Oguz Atay'ê Tirk Tutunamayanlar hate bira wan. Silav dayinên vî rengî ji rêbazên postmodernixmêne û vê romanê jî hatiye lê çima Tirk. Gelo wêjeya dinyayê ne di xizmeta niviskar de bû. Roman du beşan pêk tê. Di serî de em hemî keseyata bi kêmasî û têkçûyîna wan livo livo nasdikin. Kesayet hemî ên di nava civakê dene , erê pevşabûn bi awayekê biwate û bi tund hatiye qedexekirin lê, gelo ji bo civakeke bi exlaq û azad tenê ewe asteng? Kêmasiyî û pêdiviyê dîtir tunene? Ev nerîn û şîrove ji xwe di rojeva civakêdene. Dema kesekî navsale û mixalifê azadiya civakê cîwanekî dibîne, kêm zêde heman tişta dibêje " Hin nikare xwedî doxîna xwe derê divê ezê civakê azad bikim" Ev mixalifê di nava civakê de her derê hene û her firsendê de jî dibêjin. Ket mineta xwe kesî jî
Edebîyata Kurdî
KêmberMihemed Şarman · Avesta Yayınları · 201510 okunma