Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Haykırışı olduğu kutlu belde. Görür gibi iman edenlerin şehri. Şehadeti bir nişan gibi göğsünde taşıyan anaların, Allah için ölmeyi hamd sözcükleri ile karşılayan babaların şehriydi Kudüs... Hayatı şehadet ve zafer arasında salınan bir gergef olarak algılayanların; çekilen çileleri zaferin ve özgürlüğün alametlerinden sayanların vatanıydı.
Neden kepaze bir azlık sana cesaret veriyor, örnek oluyor da bütün o binlerce, yüz binlerce evi dolduran sessiz ve temiz insanları düşünmüyorsun?
Sayfa 290Kitabı okudu
Reklam
"Mantıksız-mânâlı" ve "mantıksız-mânâsız" arasındaki farkın anlaşılmamasını istismar eden şarlatanların san'atkârlar arasına karışması yeni san'atların anarşisini doğurmuştur. Bu farkın yalnız halk tarafından anlaşılması değil, münekkid tarafından tâyini bile zor oluyor. Çünkü "mantık" doğru ile yanlışı ayıran umumî bir düşünce kanunudur, onun kaideleri herkes arasında müşterektir; fakat "mânâ" çok defa şahsîdir. Mizaçla, hususi intibalarla ve hiç kimsede aynı olmayan fikir tedaileriyle karışır. Bir şeyin hoşa gidip gitmemesi ona verdiğimiz hususî mânâya bağlıdır ve "gönül kimi severse güzel odur."
Hakikaten bahtiyar insanın bahtiyar görünmek için o kadar gürültü patırtıya ne ihtiyacı var?
Sayfa 289Kitabı okudu
Hayranlık, mağlup olmuş bir kıskançlıktır. Yani kıskançlık gıptaya, gıpta hayranlığa yerini verir. Dibinde kin vardır. Gitgide, hayranlığın zaafa uğradığı anlarda bu kin ortaya çıkar.
Sayfa 279Kitabı okudu
Aşk, iki kin arasında bir mütarekedir.
Sayfa 279Kitabı okudu
Reklam
Siz ne derseniz deyin bende Arnavut kanı var.
Sayfa 278Kitabı okudu
İnsan, ya geleneklere karşı koyup açık ve cesur yaşamalı yahut da inandığı bazı kıymetler varsa onlar için fedakarlık yapmalı. En çirkin şey, ikisine birden sahip çıkan mürailiktir(riyakarlık).
Sayfa 270Kitabı okudu
En çirkin merhamet, hedefini şaşırandır.
Sayfa 231Kitabı okudu
Meçhulün karnından istediğimiz çocukları doğurtabiliriz.
Sayfa 227Kitabı okudu
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.