Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Unutmamak gerekir ki, bir kimse kendini nasıl gösterirse göstersin,onun gönül testisinde ne varsa, dışarıya dökülecek olan da odur. Çünkü nice aşk ve muhabbet ateşiyle dolu olduğundan bahsedilen testiler vardr ki, neticede gaflet suları akıtmışlardır. Kezâ nice ab-ı hayattan bahsedenler, ondan bir yudum bile içememiş, içirememişlerdir. Buna mukâbil nice mahviyet içinde gizlenip de dışardan boş bir testi zannedilen has kullar, gönüllerindeki bir katrenin içinde dipsiz ve sâhilsiz bir umman olmuşlar, Allah onları yanıp susamış olan aşıklara bir kevser suyu gibi ikram etmiştir.
Erkam yayınlarıKitabı okudu
" İbn'l Arabi her bir insanı 'sahilsiz bir umman 'olarak niteler.Bunun nedeni insanın bilinmezliği ve ihata edilmezliğidir."
Sayfa 87 - Sufi kitapKitabı okudu
Reklam
“Sen sahilsiz bir umman, ben küçücük bir dere, Ya sahilsiz bırak ya da birleştir kendinle..”
Sen sahilsiz bir umman, ben küçücük bir dere, Ya birleştir kendinle, sahilsiz bırak ya da!
Mavi deniz, dalga dalga içimde Sonsuz hasretinle beni an diyor. Bir yelken, bir tekne olup enginde, Ruhum uzakları aşmak istiyor. Ey gemi, götürüp beni buradan, Sahilsiz bir umman ötesine at! Yetmez mi çektiğim bu dar karadan? Orada mutluluk, orada hayat... #RıfkıKaymaz #mavi #derya #edebiyat #şiir #Samsun #Atakum #sahil
«- Zikir ve zikrin tesiri bir denizdir. Bir deniz ki, kimse dibine varamamıştır. Dalgalı bir derya ki, dünya onun tek dal- gasını görmüyor... Dünyayı kavrayan bir okyanus ki, onu kuşatmaya kâinatın gücü yetmez. Nihayetine kimsenin erişemiyeceği bir âlem... Her zerreye nüfuz etmiş, sızmış, sahilsiz bir ummân... Zikir, zikredenlerin kalblerinde doğan bir hâl ki, söylemesi, yazması, bildirmesi imkânsız... Allahı bilen kimsenin, dili söylemez olur; kelime bulamaz ki, anlatabilsin... Şaşırır kalır, dünyadan ve insanlardan haberi olmaz.
Sayfa 151Kitabı okudu
Reklam
Zikir ve zikrin tesiri bir denizdir. Bir deniz ki, kimse dibine varamamıştır. Dalgalı bir derya ki, dünya onun tek dalgasını görmüyor... Dünyayı kavrayan bir okyanus ki, onu kuşatmaya kâinatın gücü yetmez. Nihayetine kimsenin erişemiyeceği bir âlem... Her zerreye nüfuz etmiş, sızmış, sahilsiz bir ummân... Zikir, zikredenlerin kalblerinde doğan bir hâl ki, söylemesi, yazması, bildirmesi imkânsız... Allah'ı bilen kimsenin, dili söylemez olur, kelime bulamaz ki, anlatabilsin... Şaşırır kalır, dünyadan ve insanlardan haberi olmaz. Zikredilen Allah olduğu gibi, zikreden de ancak odur. Kendini yine ancak kendisi zikredebilir... Mahlûkların, onu zikredebilmek haddine mi düşmüş?.. Ancak İlâhî sıfatlariyle sıfatlanması için yarattığı insana kendisini zikretmesini emretmiştir ki, herkes, yaradılışındaki kabiliyeti derecesinde o nihayetsiz, dalgalı denizden bir şeyler, bir teselli bulsun, rahata kavuşsun.... Veysel Karânî, o deryanin bir damlasiyle teselli buldu. Cüneyd, o denizden bir avuç suyla doymuş kanmıştır. Abdülkadir (Geylânî), o denizin ancak kenarına varabilmiştir. Muhiddin (Arabî) ise diplerden çıkarılmış bir cevherle övünür. İmam-ı Rabbânî o denizden büyük pay almıştır.»
Sayfa 152 - Büyük Doğu Yayınları
Nihayetine kimsenin erişemiyeceği bir âlem... Her zerreye nüfuz etmiş, sızmış, sahilsiz bir ummân... Zikir, zikredenlerin kalblerinde doğan bir hâl ki, söylemesi, yazması, bildirmesi imkânsız... Allahı bilen kimsenin, dili söylemez olur; kelime bulamaz ki, anlatabilsin... Şaşırır kalır; dünyadan ve insanlardan haberi olmaz.
Sayfa 151Kitabı okudu
"Hayret içinde sahilsiz bir umman ve ummansız bir sahil gördüm."
Sayfa 69 - Nefes YayıneviKitabı okudu
Zikir ve zikrin tesiri bir denizdir. Bir deniz ki, kimse dibine varamamıştır. Dalgalı bir derya ki, dünya onun tek dalgasını görmüyor... Dünyayı kavrayan bir okyanus ki, onu kuşatmaya kâinatın gücü yetmez. Nihayetine kimsenin erişemiyeceği bir âlem... Her zerreye nüfuz etmiş, sızmış, sahilsiz bir umman... Zikir, zikredenlerin kalblerinde doğan bir hal ki, söylemesi, yazması, bildirmesi imkânsız... Allah'ı bilen kimsenin, dili söylemez olur; kelime bulamaz ki, anlatabilsin...
75 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.