“Saudade”, sanırım siyah bir kelime olarak gelmiştir Afrika’dan Portekiz’e:
‘Olmayana Özlem’, içli bir mektup gibi herkes
kendi acısıyla çıkar başkasında gurbete…
Avuçlarını birbirine sürterek biraz düşündü. "Yalnızca Başak da değil, aslında bana herkes her şeyini anlattı. Anlayacağımı düşünüyorlardı. Anlıyorum gerçekten de. Ama bak yolun sonuna doğru haklı çıktı Dostoyevski. Her şeyi fazlasıyla anlamak hastalıktır demiş ya... Ben de hastalandım işte."
Ve etimoloji Eti’lerden kalma
Bir zaman birimiydi yanılmıyorsam.
Ve yanılmıyorsam yalnız insanların,
Kahvaltı edip ağladıkları pazar sabahları yokmuş o zaman.
Mesela o zamanlar
Mutsuz olduğunda insanlar,
Yok olurmuş bazı dakikalar.