İnsan başkaldıran yaratıktır derler. İnsan doğanın ya da geleceğin kurulu düzenine karşı ayaklandığı an insan olmuştur, insanlığını da hep yeni baştan başkaldırdıkça sürdürebilir derler.
Herkes gibi düşünmeye razı olur mu hiç?
Nerede olursa olsun, Tanrı vergisi
Tersliğini göstermesin, olur mu?
Hoşlanmaz başkasının duygusundan;
Hep karşı görüşü savunur o,
Başkasının düşündüğü gibi düşünürse,
Sıradan adam olup çıkacağına inanmıştır.
Bayılır her şeyin tersini söylemeye,
Kendine çattığı da olur çoğu zaman,
Kendi öz duygularına da karşı gelir
Başkalarında öyle duygular varsa.