“Şiddet uygulama yöntemleri değişti, ama devletin olduğu her toplumda her zaman, yöneten, emreden, egemen olan bir grup insan hep var oldu ve bunlar egemenliklerini kaybetmemek için her zaman fiziksel baskı aygıtına, her dönemin teknik düzeyine denk düşen şiddet uygulama aygıtına sahip oldular. Sözü edilen bu genel olguları dikkatle inceleyerek ve sınıflar yokken, sömürenler ve sömürülenler yokken niçin devletin de olmadığını ve niçin sınıfların ortaya çıkmasıyla birlikte devletin de ortaya çıktığını kendimize sorarak, ancak bu yolla, devletin özüne ve anlamına ilişkin sorumuza açık, kesin bir yanıt bulabiliriz.”