berceste

berceste
@saudaadee
“aşk mıdır sinem içre gelip de câ eyleyen?” music.youtube.com/watch?v=vCtOBpe...
Dilhun
Meşgalesi sürmekte
Ervah-ı ezel
383 okur puanı
Ocak 2026 tarihinde katıldı
Gerçekten de İslâm'da evlilik, iki tarafın karşılıklı istek ve dilekleriyle, ya da iradelerinin birleşmesiyle oluşan bir kuruluş değildir. Sadece erkeğin tek taraflı seçimine ve kadının ise babasının (ya da velisinin) bu seçim işine katılmasıyla oluşan bir şeydir. 20. yüzyılın sona ermek üzere bulunduğu bu feza çağında bile KADIN, İslâmi uygulama gereğince; yüzünü hiç görmediği, tabiatını hiçbilmediği ve kendi isteğiyle seçmediği bir adamla evlenme zorunluğundadır. Yurttaşı bulunduğu ülkenin temel kanunlarında kişi bakımından evlenme özgürlüğü (göstermelik şekilde) öngörüldüğü halde, Kur'ân emirleri ve peygamber sözleri gereğince satılık bir cariye gibi ve bazı hallerde haberi bile olmadan everilir. Bu konuda Kur'ân, kadının iradesini öylesine hiçe saymış ve evlenmeyi öylesine erkeğin tek taraflı irâdesine terketmiştir ki sadece erkeğe hitaben şöyle der: "...hoşunuza giden kadınlarla iki, üç ve dörde kadar evlenebilirsiniz..." (4 Nisâ 3). Görülüyor ki asl olan şey erkeğin "hoşlanması" ve "hoşlandığı kadını al-masıdır". Seçim hakkı ona aittir ve o, bu "Tanrısal" hakkını dilediği gibi keyfine ve zevkine uygun düşecek şekilde kullanma olanağına sahiptir. Her ne kadar Kur'ân'da, dörde kadar kadınla evlenebileceği yazılmış ise de, bunun dışında dilediği sayıda cariye alması mümkündür, çünkü yine Kur'ân'da: "Sizden, hür mü'min kadınlarla evlenmeye güç yetiremeyen kimse, ellerinizdeki mü'min cariyelerden alsın" (4 Nisâ 25). diye yazılmıştır. Erkeğin iradesini sınırlayan tek şey haram evlenmelerden kaçınması ve namuslu kadın alması hususlarındadır ki bu da ayrıca belirtilmiştir. Örneğin Nisâ sûresinde şöyle der: "Babalarınızın evlendikleri kadınlarla evlenmeyin.. Sizlere analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz... evli kadınlarla evlenmeniz.. haram kılındı" (4 Nisa
Sayfa 153·Kitabı okudu
Taha isimli okura yanıt verildi
berceste
Daha önce sizinle konuşmamız vesilesi ile Şeriat ve Kadın ‘ı okumaya başlamıştım ve “isterseniz önce pdf üzerinden inceleyin” demiştiniz. tavsiyeniz üzerine pdf üzerinden detaylıca inceleyip böyle bir kitaba para vermenin yanlış olacağı kanaatine varmıştım zira Allah’tan “kibirli” diye bahseden bir eser en başından ne olduğunu kanıtlıyor. Etiketlendiğim için cevap veriyorum; Sizin ne okuduğunuz beni ilgilendirmiyor. Kendi kararınız kendi hür iradeniz. Dininiz nedir onu da bilmiyorum bu yüzden ne paylaştığınız ya da neye inandığınızla ilgilenmiyorum fakat “burası benim arşivim” dediğiniz için bu kısma cevap vermek istiyorum. Kitabın bir kısmını okudum ve paylaştığınız alıntılar sahih midir diye kitap üzerinden birkaç alıntınızı tek tek karşılaştırdım neredeyse tüm alıntılarınızda üçer dörder sayfayı “alıntı” diye paylaşmışsınız. Açıkçası pdf ye ya da kitaba gerek yokmuş zaten tüm kitabı paylaşmışsınız. zaman zaman gelip sizin alıntılarınızı okuyorum sonra kendimce farklı kaynaklardan araştırıyorum. Bunu neden mi yapıyorum? Yine açık konuşacağım ilk birkaç alıntınızı okuyunca açıkçası “acaba mı?” Dedim çünkü bu zamana kadar ayetleri bu kadar detaylı incelememiş bu gibi yorumlamalara da hiç dikkat etmemiştim. Bir an için kendime gelip Kur’an-ı sorgulamaya kalkıştığımı fark edince kendi çapımda farklı kaynaklardan araştırma gereği duydum. Okuyupta benim gibi düşünen fakat araştırmadan inanma gafletine düşecek olan insanlar olabilir aşağıda gördüğüm bir yorumda da söylendiği üzere özellikle “düşüncesi oturmamış genç kesim” Yani bunu bilerek paylaşmanızda fayda var🙏🏻 Bu arada alıntılarınıza bazen cevap yazıyorum yazdığım cevap size değil okuyacak olanlara dinim üzere aktardığım karşıt kanıtlar. Her gördüklerine inanmasınlar diye😉
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“İnsan, insanın kurdu haline geldi. Oysa insan, insanın şifası olmak zorunda.”
Sayfa 246·Kitabı okudu
Alıntı
Nusabe isimli okura yanıt verildi
berceste
Nusabe Rica ederim😇
“İnsan, insanın kurdu haline geldi. Oysa insan, insanın şifası olmak zorunda.”
Sayfa 246·Kitabı okudu
Alıntı
Çağrı isimli okura yanıt verildi
berceste
Çağrı Bence de😇