berceste

berceste
@saudaadee
“aşk mıdır sinem içre gelip de câ eyleyen?” music.youtube.com/watch?v=vCtOBpe...
Dilhun
Meşgalesi sürmekte
Ervah-ı ezel
383 okur puanı
Ocak 2026 tarihinde katıldı
Gerçekten de İslâm'da evlilik, iki tarafın karşılıklı istek ve dilekleriyle, ya da iradelerinin birleşmesiyle oluşan bir kuruluş değildir. Sadece erkeğin tek taraflı seçimine ve kadının ise babasının (ya da velisinin) bu seçim işine katılmasıyla oluşan bir şeydir. 20. yüzyılın sona ermek üzere bulunduğu bu feza çağında bile KADIN, İslâmi uygulama gereğince; yüzünü hiç görmediği, tabiatını hiçbilmediği ve kendi isteğiyle seçmediği bir adamla evlenme zorunluğundadır. Yurttaşı bulunduğu ülkenin temel kanunlarında kişi bakımından evlenme özgürlüğü (göstermelik şekilde) öngörüldüğü halde, Kur'ân emirleri ve peygamber sözleri gereğince satılık bir cariye gibi ve bazı hallerde haberi bile olmadan everilir. Bu konuda Kur'ân, kadının iradesini öylesine hiçe saymış ve evlenmeyi öylesine erkeğin tek taraflı irâdesine terketmiştir ki sadece erkeğe hitaben şöyle der: "...hoşunuza giden kadınlarla iki, üç ve dörde kadar evlenebilirsiniz..." (4 Nisâ 3). Görülüyor ki asl olan şey erkeğin "hoşlanması" ve "hoşlandığı kadını al-masıdır". Seçim hakkı ona aittir ve o, bu "Tanrısal" hakkını dilediği gibi keyfine ve zevkine uygun düşecek şekilde kullanma olanağına sahiptir. Her ne kadar Kur'ân'da, dörde kadar kadınla evlenebileceği yazılmış ise de, bunun dışında dilediği sayıda cariye alması mümkündür, çünkü yine Kur'ân'da: "Sizden, hür mü'min kadınlarla evlenmeye güç yetiremeyen kimse, ellerinizdeki mü'min cariyelerden alsın" (4 Nisâ 25). diye yazılmıştır. Erkeğin iradesini sınırlayan tek şey haram evlenmelerden kaçınması ve namuslu kadın alması hususlarındadır ki bu da ayrıca belirtilmiştir. Örneğin Nisâ sûresinde şöyle der: "Babalarınızın evlendikleri kadınlarla evlenmeyin.. Sizlere analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz... evli kadınlarla evlenmeniz.. haram kılındı" (4 Nisa
Sayfa 153·Kitabı okudu
Taha isimli okura yanıt verildi
berceste
Bir alıntınızı okuyana kadar çayım soğumuştu😆 neyse hocam keyifli arşivlemeler. Haklısınız kimseyi ilgilendirmiyor🙏🏻
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
“KİMİ ZAMAN ACILI BİR İNSANI EN KOLAY, EN ACILI OLAN İNSAN SARAR”
7/10
·247 syf.··
2026 5. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2026 15:14
Öncelikle DURUN! Şayet kitabı okumaya başladıysanız sabırlı olun ve kapağı kapatmayın. Kitaba bir şans verin. Neden mi söyledim? çünkü kitabı okurken epey bir sıkıldım bırakmamak için direndim. Daha önce Hanne ‘de de bunu yaşamış iki kez başlayıp yarım bırakmıştım. Ama Antikacı’ da bunu yapmadığım için mutluyum. Kitabın ortasına gelene kadar fikrimce birkaç güzel konuşma ve iç çözümleme paragraflarından başka bir şey yoktu ama meçhul adamın gelmesi ile birlikte kitap bana tam anlamıyla “vaov” dedirtti. Neden mi? Nedeni şu; bazı kitaplar vardır ve bu “bazı kitapları” okurken durup; “bir dakika, ben bu cümleyi bir yerden hatırlıyorum” dersin ve koşup raftan çekip aldığın kitabın sayfaları arasından o cümleleri aramaya koyulursun. İşte tam olarak bunu yaşattı. En en güzel kısmı Şeriat ve Kadın kitabından okuduğum bir pasajda İlhan Arsel’in yorumladığı bir ayetin meçhul adam (ya da belki de Bahadır Yenişehirlioğlu) tarafından yapılmış yorumuydu. Ve bunun gibi bir sürü aydınlatıcı yorum… mesela Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” “Kur’an Okuyan Adam” ve “Mihrap” tabloları gibi tabloların yorumlanması…(bu tablolar ben de yeni bir merak kapısı araladı) okurken zihnimdeki sorulara cevap verdiğim için mi ya da zihnimde yeni sorular oluşturduğu için mi? bilmiyorum ama bu tarz kitaplara veya metinlere bayılıyorum. Beni sorgulamaya teşvik ediyor, zihnimin içinde dönüp dolaşan düşünce halkalarını birbirine zincirliyor ya da birbirine sıkı sıkı kenetlenmiş orantısız halkaları çözerek düzene sokuyor. Kısacası “tefekkürü” iliklere kadar hissettiriyor. Belirttiğim sayfalara geldiğinizde ne söylemek istediğimi anlayacaksınız. Tüm bunlar güzel ama kitapta bir şey eksik. Anlattığım bu muntazam anlatım kitabın tamamına hakim değil. Sadece küçük bir kısım ve bu beni üzdü:( muhtemelen Hanne ‘de
1000Kitap
AntikacıBahadır Yenişehirlioğlu · Timaş Yayınları · 20191,671 okunma
Kahve Kitap Kurabiye isimli okura yanıt verildi
berceste
Çok güzel yazmışsınız ve tekrar tavsiye için teşekkür ediyorum. Keyifli okumalar☺️🙏🏻
“KİMİ ZAMAN ACILI BİR İNSANI EN KOLAY, EN ACILI OLAN İNSAN SARAR”
7/10
·247 syf.··
2026 5. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 12 Şubat 2026 15:14
Öncelikle DURUN! Şayet kitabı okumaya başladıysanız sabırlı olun ve kapağı kapatmayın. Kitaba bir şans verin. Neden mi söyledim? çünkü kitabı okurken epey bir sıkıldım bırakmamak için direndim. Daha önce Hanne ‘de de bunu yaşamış iki kez başlayıp yarım bırakmıştım. Ama Antikacı’ da bunu yapmadığım için mutluyum. Kitabın ortasına gelene kadar fikrimce birkaç güzel konuşma ve iç çözümleme paragraflarından başka bir şey yoktu ama meçhul adamın gelmesi ile birlikte kitap bana tam anlamıyla “vaov” dedirtti. Neden mi? Nedeni şu; bazı kitaplar vardır ve bu “bazı kitapları” okurken durup; “bir dakika, ben bu cümleyi bir yerden hatırlıyorum” dersin ve koşup raftan çekip aldığın kitabın sayfaları arasından o cümleleri aramaya koyulursun. İşte tam olarak bunu yaşattı. En en güzel kısmı Şeriat ve Kadın kitabından okuduğum bir pasajda İlhan Arsel’in yorumladığı bir ayetin meçhul adam (ya da belki de Bahadır Yenişehirlioğlu) tarafından yapılmış yorumuydu. Ve bunun gibi bir sürü aydınlatıcı yorum… mesela Osman Hamdi Bey’in “Kaplumbağa Terbiyecisi” “Kur’an Okuyan Adam” ve “Mihrap” tabloları gibi tabloların yorumlanması…(bu tablolar ben de yeni bir merak kapısı araladı) okurken zihnimdeki sorulara cevap verdiğim için mi ya da zihnimde yeni sorular oluşturduğu için mi? bilmiyorum ama bu tarz kitaplara veya metinlere bayılıyorum. Beni sorgulamaya teşvik ediyor, zihnimin içinde dönüp dolaşan düşünce halkalarını birbirine zincirliyor ya da birbirine sıkı sıkı kenetlenmiş orantısız halkaları çözerek düzene sokuyor. Kısacası “tefekkürü” iliklere kadar hissettiriyor. Belirttiğim sayfalara geldiğinizde ne söylemek istediğimi anlayacaksınız. Tüm bunlar güzel ama kitapta bir şey eksik. Anlattığım bu muntazam anlatım kitabın tamamına hakim değil. Sadece küçük bir kısım ve bu beni üzdü:( muhtemelen Hanne ‘de
1000Kitap
AntikacıBahadır Yenişehirlioğlu · Timaş Yayınları · 20191,671 okunma
Kahve Kitap Kurabiye isimli okura yanıt verildi
berceste
Çok teşekkür ediyorum üç kitabı da inceledim anladığım kadarıyla tam da aradığım tarzda kitaplar. Mutlaka okuyacağım:))