Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

SEDAT

SEDAT
Bir kitabı okumaya başladı
Senin Cahilliğin Benim Yaşamımı Etkiliyor
Senin Cahilliğin Benim Yaşamımı EtkiliyorCelal Şengör
8.6/10 · 2.296 okunma
Reklam
Özgürlük
…Kimse hükümetle fikir ayrılığına düşmediğinde ifade özgürlüğüne, kimse zor sorular sormaya yanaşmadığında basın özgürlüğüne, hiçbir sey protesto edilmediğinde toplanma özgürlüğüne, seçmenlerin yarısından azı oy kullandığında genel oy verme hakkını ve aradaki bariyer düzenli olarak onarılmadığında dinle devlet işlerinin ayrılmasına gerek yoktur. Bu haklar kullanılmadığında adak adamak için kullanılan cisimlere, sahte vatanseverlik gösterilerine dönüşür. Haklar ve özgürlükler kullanılmadığında, kaybedilir.
Sayfa 650 - Say
672 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
Karanlık Bir Dünyada Bilimin Mum Işığı
Karanlık Bir Dünyada Bilimin Mum IşığıCarl Sagan
8.8/10 · 838 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Reklam
“En iyi kararlar en iyi bilgiye dayanırken en iyi sonuçlar en iyi organizasyona dayanır.”
Sayfa 230
184 syf.
·
Puan vermedi
Hasretinden Prangalar Eskittim
Ahmed Arif, yüzyılların şiir emeğinden yararlanarak özgün bir şiir yaratmıştır. Kendi şiirini kurmayı başarmış bütün şairlerin özelliğidir bu; ne birinin etkisinde kalırlar, ne onları izlemeye kalkanlar başarılı şiirler yazarlar. Cahit Külebi, "şairin makastarı"nın yine kendisi olduğunu söylerdi. Kimse, makası eline alıp bir başka şairi biçkiye sokamaz. İyi şairin ana kaynağı, yaşadığı ülkenin şiiridir. O oranda dünya şiirine de yabancı kalmamalıdır. Şair şairden öğrenmez, ama onun ne yaptığını bilir. Ahmed Arif, kimilerinin "yerel" diye nitelediği şiirlerini bu bilgiyle yazmıştır. Ahmed Arif ne yaptığını bilen şairlerdendi. Şiirinin bir ayağı derin acılarda, bir ayağı "yokluğun öbür adı olan cehennem"dedir. Bir yanda "demir kapı", "kör pencere"; öbür yanda "yeşil soğan", "karanfil kokan cigara", "dağlarına bahar gelmiş memleket". Imgelerindeki bu incelikli denge, "öfke" ile "yumuşama" arasında gider gelir. Onu duyguların acı sızısıyla yüz yüze getiren bu dengedir. "İçerde" şiirinde "Haberin var mı taş duvar?" diye sorar, ardından "Demir kapı, kör pencere, / Yastığım, ranzam, zincirim," gelir. Şiirsel sızı, "Uğruna ölümlere gidip geldiği mahzun resim"dedir. Seçtiği sözcüklerle resim çizmez, her sözcüğü bir resimdir Ahmed Arif'in. Şiir dediğimiz de, sözcüklerin çağrışım alanlarını görüp onu duyguya dönüştürmekten başka nedir? İnsanoğlunun yüreğindeki evrensel sızı sanatın gücüyle ancak bu bağlamda çizilebiliyor.
Hasretinden Prangalar Eskittim
Hasretinden Prangalar EskittimAhmed Arif · Metis Yayınları · 201739,7bin okunma
…. Öyle yıkma kendini, Öyle mahzun, öyle garip... Nerede olursan ol, içerde, dışarda, derste, sırada, Yürü üstüne - üstüne, Tükür yüzüne cellâdın, Fırsatçının, fesatçının, hayının... Dayan kitap ile Dayan iş ile. Tırnak ile, diş ile, Umut ile, sevda ile, düş ile. Dayan rüsva etme beni.
Sayfa 81
SEDAT
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Baba ve Piç
Baba ve PiçElif Şafak
7.6/10 · 15,7bin okunma
Ay Karanlık
Maviye Maviye çalar gözlerin, Yangin mavisine Rüzgârda âsi, Körsem, Senden gayrisina yoksam, Bozuksam, Can benim, düş benim, Ellere nesi? Hadi gel, Ay karank...
Sayfa 47 - Metis
Reklam
Akşam Erken İner Mahpushaneye
AKŞAM ERKEN İNER MAHPUSHANEYE Akşam erken iner mahpushaneye. Ejderha olsan kâr etmez. Ne kavgada ustalığın, Ne de çatal yürek civan oluşun. Kâr etmez, inceden içine dolan, Alıp götüren hasrete.
Sayfa 34
Bill GATES
Hiçbir zaman ihtiyaç duyduğumuz araçlara yatırım yapmadik veya bir pandemiye uygun şekilde hazırlanmadık.
Sayfa 45
312 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.