"Yaşamı soruyorsun çünkü ölümü düşünüyorsun".
Hayatı bir yarış pisti gibi düşünelim pistin bir başlangıç noktası bir de bitiş noktası vardır.Yarışa başlarken hepimiz bitişi düşünürüz çünkü asıl bitiş gerçektir Yaşamın gerçeği de ölümdür.
Scout:
' E ama pek çok kişi kendilerinin haklı olduğunu, senin yanıldığını düşünüyor '
Atticus:
"Tabi bunu düşünebilirler,düşüncelerine saygı gösterilmesini istemekte de haklılar ama başka insanların yüzüne bakabilmek için önce kendi yüzüme bakabilmeliyim.Çoğunluğun düşüncesinden bağımsız hareket eden tek şey insanın vicdanıdır"dedi.