Yaşamak kitabı uzun süredir kitaplığımda ve önceliklerim arasındaydı ama bir türlü fırsat bulamamıştım okumaya. Keşke daha önce okusaymışım. Hikaye beni derinden etkiledi
Kitap; sistem eleştirisinden dolayı yayınlanır yayınlanmaz Çin'de yasaklanmış.
Akıcı ve sade bir anlatıma sahip. O yüzden bir bakmışsınız kitap bitmiş..
Acının, fakirliğin, açlığın, yokluğun, fedakarlığın, savaşın, sömürünün ve umudun ön planda olduğu, etkileyici ve okunması gereken bir kitap diye düşünüyorum.
Halk şarkıları toplamak amacıyla köyleri gezen bir gezginin Fugui isimli yaşlı bir adamla tanışıp, Fugui'nin kendi anlatımıyla ailesini ve hayatını, trajedilerle ve acılarla dolu yaşamını aktarmasıyla devam ediyor...
"Derler ki : "Bir felaketten kurtulunca ardından güzel günler gelir."
...Umarım bu durum bizler içinde böyle olur. Güzel, güneşli günler görecek miyiz artık?