Halbuki aklını kullanarak arzularını denetleyebilen ve temel hedefi iyiye ulaşmak olan birisi , gerekirse mutsuz olmak pahasına doğru olanı yapabilir. Bu nedenle ,akıl sahibi olmak,yani dışsal otoritelere ve içsel arzulara boyun eğmeden,kendi aklımızı kullanabilmek,özgürlüğü mümkün kılar.