" Zekamı kullanarak yaşayabilirdim belki. Sekiz saatlik bir işte çalışmam olanaksızdı ama herkes razıydı öyle bir işe. Ve savaş, herkes Avrupa'daki savaştan söz ediyordu. Dünya olayları ilgilendirmiyordu beni, kendimle meşguldüm sadece. Ne boktandı her şey. Ailen ergenlik çağını denetleyip üstüne başına işiyordu. Kendi başına hayata atılmaya hazır olduğunda da diğerleri seni bir üniformaya sokup ölüme yollamak istiyordu.
Şarap nefisti. Tekrar doldurdum bardağımı.
Savaş. Bakirdim henüz. Bir kadının ne olduğunu bile öğrenmeden tarih uğruna paramparça olmayı düşünebiliyor musunuz? Veya bir otomobil sahibi bile olmadan. Kimi savunacaktım? Başkasını. S.kinde bile olmadığım başka birini. Savaşta ölmek savaşların çıkmasını engellemiyordu. "