Selin Arslan

Selin Arslan
@seloben
Student
7 Ağustos
7 okur puanı
Eylül 2021 tarihinde katıldı
Kinyas ve Kayra part2 :
Kitabı tam bitirmeden part 1 girmiştim şimdi tamamını okuduktan sonra kapsamlı bir inceleme girmek istedim. Bu arada temmuz 2023 tarihinde bitirmiştim ama incelemeyi girmek daha yeni aklıma geldi. Kitabı bitirdikten sonra da çok fazla düşüncem değişmedi açıkçası. Ben bu kadar depresif ve karanlık bir kitap okumaktan yoruldum ve sıkıldım. Ama Kinyas’ın yaptığı seçimleri ve hayatını değiştirmek isteme çabasını sevdim. İki karakterin yollarının ayrıldığı kısımlar bence daha akıcı ve okuması zevkliydi.
Edebiyat & Roman

Selin Arslan

@seloben
·
PART 1 (BİTMEDİ)
Aşırı merak ettiğim ve her yerde adı geçtiği için başlamak istedim. Özellikle kötü hissettiğim, karamsar ve gerizekalı olduğum bir dönemde kitap listeme eklemiştim okumak için ama hem kitapların aşırı pahalanması hem de başka sebeplerden dolayı bir türlü edinemedim ve okuyamadım. Şimdi 2 yıl gibi bir süre sonra okumaya başladım ve kitabı henüz bitirmedim. 100 küsür sayfalardayım ve araya şu ana kadarki eleştirimi girmek istedim. Şimdi; kitap gerçekten simsiyah, korkutucu, yorucu, sıradışı. Bu iyi anlama da gelebilir kötü anlama da. Ben 100. sayfalara kadar çok zor gelebildim. Bunun sebebi okuduğum ilk Hakan Günday kitabı olması olabilir, ruh halimin bu kitabı okumam gereken zamandan çok daha iyi olması olabilir(bunu kitaptaki karakterlerle aramda herhangi bir bağ ve anlayış kuramadığım için söylüyorum), yeraltı edebiyatına alışık olmayışım olabilir. Fakat sonuna kadar okuyacağım fikrim değişecek mi diye görmek için. Kitaptaki iki karakteri tarafsızca okumaya çalışıyorum ama onlar gibi olmadığımdan mıdır, bu kadar hayattan kopuk olabilmem mümkün olmadığından mıdır bilmem onlara karşı empati kurmayı bırakın aksine onlara kızıyorum bile. Her 15 sayfada bir mola vermem gerekiyor. Tabii bunun sebebi yalnızca kurgu da değil; dil ve üslup da oldukça karışık ve yoğun bir anlatım var. Devrik cümleler, karakterlerin felsefi eleştirileri, bir düşünceden aynı anda çıkan siyasi, cinsel, toplumsal, dini yargılar… Bu karakterlerin kendim gibi, toplum gibi olmasını, belli kurallara göre yaşamalarını, neyin doğru neyin yanlış olduğuna karar vermelerini/bilmelerini zaten bekleyemem bunu düşünerek de okumuyorum. -ki zaten toplumca doğru bildiğimiz yargılardan çok uzaktalar kendileri.-Sanırım gerçekten hayattan beklentisi kalmayan insanların, gerçekten ölmek isteyen insanların ve hiçbir
Edebiyat & Roman
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Selin Arslan

, bir kitap okudu
7/10
·192 syf.·
2023 6. kitabı
Halikarnas Balıkçısı
8.1/10 · 6,2bin okunma
PART 1 (BİTMEDİ)
7/10
·533 syf.··
2023 4. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 05 Ağustos 2023 16:49
Aşırı merak ettiğim ve her yerde adı geçtiği için başlamak istedim. Özellikle kötü hissettiğim, karamsar ve gerizekalı olduğum bir dönemde kitap listeme eklemiştim okumak için ama hem kitapların aşırı pahalanması hem de başka sebeplerden dolayı bir türlü edinemedim ve okuyamadım. Şimdi 2 yıl gibi bir süre sonra okumaya başladım ve kitabı henüz bitirmedim. 100 küsür sayfalardayım ve araya şu ana kadarki eleştirimi girmek istedim. Şimdi; kitap gerçekten simsiyah, korkutucu, yorucu, sıradışı. Bu iyi anlama da gelebilir kötü anlama da. Ben 100. sayfalara kadar çok zor gelebildim. Bunun sebebi okuduğum ilk Hakan Günday kitabı olması olabilir, ruh halimin bu kitabı okumam gereken zamandan çok daha iyi olması olabilir(bunu kitaptaki karakterlerle aramda herhangi bir bağ ve anlayış kuramadığım için söylüyorum), yeraltı edebiyatına alışık olmayışım olabilir. Fakat sonuna kadar okuyacağım fikrim değişecek mi diye görmek için. Kitaptaki iki karakteri tarafsızca okumaya çalışıyorum ama onlar gibi olmadığımdan mıdır, bu kadar hayattan kopuk olabilmem mümkün olmadığından mıdır bilmem onlara karşı empati kurmayı bırakın aksine onlara kızıyorum bile. Her 15 sayfada bir mola vermem gerekiyor. Tabii bunun sebebi yalnızca kurgu da değil; dil ve üslup da oldukça karışık ve yoğun bir anlatım var. Devrik cümleler, karakterlerin felsefi eleştirileri, bir düşünceden aynı anda çıkan siyasi, cinsel, toplumsal, dini yargılar… Bu karakterlerin kendim gibi, toplum gibi olmasını, belli kurallara göre yaşamalarını, neyin doğru neyin yanlış olduğuna karar vermelerini/bilmelerini zaten bekleyemem bunu düşünerek de okumuyorum. -ki zaten toplumca doğru bildiğimiz yargılardan çok uzaktalar kendileri.-Sanırım gerçekten hayattan beklentisi kalmayan insanların, gerçekten ölmek isteyen insanların ve hiçbir
Edebiyat & Roman
Kinyas ve KayraHakan Günday · Doğan Kitap · 202535,4bin okunma
Kırmızı Saçlı Kadın incelemesi
10/10
·211 syf.··
2023 3. kitabı
Müthiş kurgu, sonu şaşırtıcı ve üzücüydü. Kitapta olayın 2 efsane yardımıyla aktarılması da baya iyiydi. Karakterler arasında iyi/kötü ayrımı yapmakta zorlandım ve kararsız kaldım çünkü her karakterde okuyucu kendinden bir parça bulabiliyor, onlarla empati kurabiliyor bence. Okuduğum ilk Orhan Pamuk kitabıydı ve dilinde de kusur yoktu bence. Oldukça akıcı bi dille yazılmış. Kitabı bitirdikten sonra kitap ve Pamuk üzerine eleştirileri okuduğumda Pamuk’un dilini beğenmeyen ve okuması karışık(?) olduğunu düşünenleri görünce biraz şaşırdım açıkçası. Tabii ki herkes aynı düşünmek zorunda değil. Diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum. Kırmızı Saçlı Kadın Orhan Pamuk
Edebiyat & Roman
Kırmızı Saçlı KadınOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202462,3bin okunma