Selin Arslan

Selin Arslan
@seloben
Student
7 Ağustos
7 okur puanı
Eylül 2021 tarihinde katıldı
Part 3
ŞİMDİ. 1+ yıldan sonra tekrar okumamış olmama rağmen son zamanlarda bu kitabın sık sık aklıma gelmesinden bir Part 3 eklemenin uygun olacağını düşündüm. Neden hiç de beğenmediğimi anlatan bir girdi olmuş bu, anlamadım. Çünkü tekrar kitabı düşünününce, evet okuması oldukça zordu ve içeriği yer yer saçma gelmişti bu doğru. Ama karakterlerle empati kuramadığımı söylediğim kısım tamamen yanlış olmuş, ya da onlarla empati kurabilmem için benim bu kitabı okumam ve sonrasında üstünden uzunca bir zaman geçmesi gerekliymiş. 1+ yıl sonra, şu anımla ilk girdiyi yazdığım zamanı kıyaslarsam hayatımın daha kötüye gittiğini ve kendimin hiç mutlu olmadığını söyleyebilirim. Belki bu yüzdendir ki özellikle Kinyas karakteri ile bu kadar zaman sonra ve birdenbire bir empatik etkileşimim oluşmuştur. Sanırım hiçbir şeyden ve hiç kimseden bir beklentisinin olmayışını, hayatını bitirmek isteyişini bu yüzden HIV’li kadınla bile isteye cinsel ilişkiye girmek istemesini ancak bu noktada “gerçekten” anlayabiliyorum. Anlıyorum fakat hala bu absürtlüğü de reddetmiyorum. Sonrasında yaşadığı pişmanlık, belki yeniden doğma gibi de yorumlayabilirim, henüz tecrübe edebildiğim, empati kurabildiğim bir duygu olmadı. Umut, yola devam etmek, aynı zamanda büyük bir pişmanlık duymak. Onun açısından bakıyorum ve belki de yeniden doğuşu, bu yeryüzünü dibine kadar tüketmesinden geliyordu. Tecrübe edilecek hiçbir şeyi kalmadı artık ve ölümden korktu. Burada ölümden korkmayı da inanç kaybı ile yorunlayabiliriz bence. Ölümden korktu çünkü onun için sonraki hayat yoktu, bu da belirsizlik demekti. Mesela HIV kaptığında ölümün geleceği kesinken, ölümden sonra neyin onu beklediği… YANİ. Yıllar sonra aklıma düştüğün için bu girsiyi hak ettiğini düşündüm. Kinyas. Kinyas ve Kayra
Edebiyat

Selin Arslan

@seloben
·
Kinyas ve Kayra part2 :
Kitabı tam bitirmeden part 1 girmiştim şimdi tamamını okuduktan sonra kapsamlı bir inceleme girmek istedim. Bu arada temmuz 2023 tarihinde bitirmiştim ama incelemeyi girmek daha yeni aklıma geldi. Kitabı bitirdikten sonra da çok fazla düşüncem değişmedi açıkçası. Ben bu kadar depresif ve karanlık bir kitap okumaktan yoruldum ve sıkıldım. Ama Kinyas’ın yaptığı seçimleri ve hayatını değiştirmek isteme çabasını sevdim. İki karakterin yollarının ayrıldığı kısımlar bence daha akıcı ve okuması zevkliydi.
Edebiyat & Roman
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖

Selin Arslan

, bir kitap okudu
10/10
·360 syf.··
2023 9. kitabı
Harper Lee
8.3/10 · 88,8bin okunma
“Çoğu insan iyidir”
10/10
·360 syf.··
2023 9. kitabı
MUHTEŞEM. Bu kadar geç okuduğum için çok pişmanım. İçeriği aşırı güzel, şahane akıyor yazarın diline, anlatışına zaten laf yok çok başarılı bence. Okurken olayların hep içinde hissettim kahramanlar vs sanki ailem gibiydi. Bitince 5 dk afalladım her şeyi sindirmem gerekti. En güzel klasiklerden bir tanesi kesinlikle
Edebiyat & Roman
Bülbülü ÖldürmekHarper Lee · Epsilon Yayınevi · 202088,8bin okunma
İnceleme
9/10
·127 syf.··
2023 7. kitabı
Çook sevdim!!!!! Yüzyıllardır değişen tek bir şey yok. Günümüzde de hala kadınları konuşuyoruz; ama başarısını, tutkusunu, hayalini değil de toplumumuzun -belki de ataerkinin demeli- kadının üstüne yıktığı rolünü. Bu, daha 20’sine bile gelmeden evlenmeye hazır görüldüğü, kendisine potansiyel anne gözüyle bakıldığı ve her anlamda saflığı, masumiyeti, duygusallığı, narinliği temsil ettiği bir rol. Oysa yüzyıllar öncesinde yaşayan neredeyse hiçbir kadın arzuladığı gibi bir şair, bir tiyatrocu, bir sanatçı, başarılı bir ressam olamadı. Yasaktı, normal değildi suratına gülüp geçer, aşağılarlar, döverlerdi ki! Çoğu yetenek asla keşfedilmedi, yazıları okunmadı, insanlar onları dinleyemedi. Bu yüzden feminizm vardır, olmalıdır ve bu erkek düşmanlığı demek değildir. Bir kadının en basitinden nefes alması, düşünmesi, konuşabilmesi, yazar olması, şair olması, heykeltıraş olmasıdır. Tüm kadınlar varolamayan hemcinsleri için ne olursa olsun yazmalıdır, odalarına çekilip kendileri olmalıdır ki onların ruhunu yaşatabilsinler.
Edebiyat
Kendine Ait Bir OdaVirginia Woolf · İletişim Kitabevi · 202148,3bin okunma