Sema Batur

Sema Batur
@semabatur
Puan vermedi·83 syf.··
2020 79. kitabı
·
10 saatte okudu
·
Okunma: 26 Nisan 2020 03:14
Stefan Zweig'dan okumuş olduğum 3. kitap. Yazarın etkileyici dili karşısında hayran kalmamak elde değil. Daha önce Olağanüstü Bir Gece ve Bir Kadının Yaşamından Yirmidört Saat kitaplarından da elbette dikkatimi en çok çeken şey yazarın psikolojik betimlemeleri mükemmel yapması ve okuyucuya yansıtmasıydı. Her okuduğum kitabında daha çok hayran oluyorum. Kendi yaşamından izler taşıyor Satranç'ta. Nazi dönemi uygulanan psikolojik şiddeti ayan beyan ortaya koyuyor. Bütün kitaplarında dikkatimi çeken hikaye içinde hikaye barındırması ve içindeki hikayenin asıl hikayeye yaptığı katkı cidden muhteşem. İz bırakacağına eminim.
Edebiyat
SatrançStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2020279,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·184 syf.··
2020 22. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 18 Nisan 2020 16:40
"İnsan Olmak" uzmanlık alanı psikiyatri olan Engin Geçtan tarafından yazılmış olduğundan sadece okurken insanın ruhuna iyi gelmekle kalmayıp paragraflarda mutlaka kendinizden bir parça bulunuyorsunuz. İçindeki bölümler: Birey ve Toplum Ana-baba ve Çocuk İnsanlardan Korkmak Öfke ve Düşmanlık Değersizlik Duygusu Kaygı Sorumluluktan Kaçış Yalnızlık Ortak Yaşam İlişkisi Nevrotik Kısırdöngü Yaşam ve Ölüm Kendini Yaşamak şeklinde yazılmış. Bu nedenle evlenmeden önce veya çocuk sahibi olmadan önce mutlaka okunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında da hukukçuların mutlaka ama mutlaka okuması gereken kitaplardan çünkü insan psikolojisini derinden irdelediği ve karşılaşma ihtimalimizin bulunduğu bir çok durumu içermesi nedeniyle karşımızdaki kişiyi anlamak açısından oldukça faydalı bir eser. Kitaptan en sevdiğim alıntı: "Eğer babam böyle olmasaydı..." gibi geçmişe dönük, ya da, "Eğer kocam şöyle olmasaydı..." gibi yaşanan zamana ilişkin sorumluluktan kaçma senaryoları sık sık kullanılırsa da kişinin kendine karşı suçlanmasını tümden ortadan kaldıramaz. "Böyle olaylar hep beni bulur!" ya da, "Gördünüz mü yine başıma neler geldi?" sözleriyle alınyazısı ve kötü talih kavramları sorumluluklarımızı görmemek sık sık kullanılan gerekçelerdir. Arada bir gerçekten kendi dışımızda oluşan nedenlerden Ötürü zorlanabilirsek de bunların sayısı kendi ürettiğimiz sorunlara oranla çok azdır. "Yine başıma neler geldi!" yerine, "Ne yaptım da başıma bu olayı getirttim!" biçiminde düşünerek kendimize farklı bir açıdan bakmaya
Eğitim
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,6bin okunma