" 'Güzel ve yüce bir kadının yanında insan her türlü kötü düşünceden uzak kalarak niçin beyaz ve masum yaşamamalı? Nedir varlığımızın derinliklerindeki bu çürümüşlük, bu çamur, bu fırtına... Bu pisliğin, saflığı daima tekrar iyi olamayacağı şekilde yaralamak istemesi neden?''
Kadın olmayınca bir erkek hayatının ne kısır, ne yağmursuz, tesellisiz bir siyah çöl olduğunu bilseniz. Bunu birçok erkekler bilir de sonra unuturlar. Bir kadının bir erkeğin hayatına yalnızca varlığıyla nasıl taze bir şiir kattığını, ruhu bir yana bıraksak bile, yalnızca vücut için de nasıl büyük bir koruyucu olduğunu bilseniz."