Dünya ahlâk üzerine kuruludır. Ahlâk olmasa ortada dünya denecek bir şey kalmaz. Elementlerin kendisinde bile bir çeşit doğruluk yer almaktadır. Ahlâkı ortadan kaldırdın mı yerçekimi diye bir şey kalmaz. Taşlar, kayalar bile paramparça olur. Tüm yıldız sistemi buharlaşıp akıl almaz bir kaosa sürüklenir.
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı hem aptallık, hem inanç devriydi, hem de kuşku. Aydınlık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi. Hem umut baharı hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı, hem de hiçbir şeyimiz yoktu