“Bazı cümleler çok güzel.”
Sevdiğim bir şiir. Sanki bilmediğim bir zamana ait masal gibi. Bol yıldızlı bir göğü seyrediyormuşum gibi...
youtube.com/watch?v=ZNLA4ED...
Sana bir şey söyleyeyim:
Kalbinin içinde olan hiçbir şey yoktur. Her şey kafanın içindedir. Aşk, nefret, düşünceler, duygular, hepsi kafanın içindedir. Kalp, vücudunun geri kalanına kan pompalayan mekanik bir organdır yalnızca.
İran’ın başkenti Tahran’da, on yedi yaşındaki Paşa 1973 yazını en iyi arkadaşı Ahmed’le birlikte evinin damında gelecekleri üzerinde konuşur,şakalaşarak geçirirdi. Paşa hayatla ilgili zor sorular sorarken acı bir sır da içini yakıp yıkmaktadır. Başka bir adamın beşik kertmesi olan komşuları Zari'ye aşık olmuştur. Genç adam Zari'ye olan hisleri nedeniyle suçluluk duysa da gün geçtikçe Zari'yle aralarında oluşan duygusal bağ, arkadaşlıklarını daha da derine götürür. Kitabın konusu bu hatlarda ilerlese de İran devrimine yaklaşan dönemde, Şah'ın zorbalıkları, haksızlıkları,Paşa'nın farkında olmadan yaptığı tek bir hatasıyla hayatının mahvoluşunun öyküsü. Bir gencin gözünden yaşanılanların aktarılması aşırı etkileciydi. Okuduktan sonra bir süre tesiri kalmıştı, yıldızlara Paşa gibi bakıyor, en büyük ve parlak olanlara sevdiklerimin adını vermiştim. Tabii en ortadaki en büyük ve parlak olan benim :) Keyifli okumalar .. Mahbod Serajı