Stefan Zweig 'in olağanüstü yaratıcılığı ve üstün haklılığı yine eserinde bizi büyülüyor. Olağanüstü Bir Gece'ni ilk başlarda tıkanarak okudum neredeyse. Bana şu kadarcık kitap o kadar ağır geldi ki... Ama sonlara doğru o kadar büyük bir duygu bilincine vardım ki. Zweig'in yazıları bakış açımı değiştirmekle kalmadı beraberinde duygularımı da altüst etti sanki!
Olağanüstü Bir Gece hakkında söylenecek o kadar çok söz ve o kadar suskunluk var ki...
Başka bir şey söylemeyeceğim. Sizi kitapla baş başa bırakıyorum. Hala okumayan varsa inanın bana çok şey kaçırıyorsunuz.
Bir kez kendini bulmuş olan kişinin bu yeryüzünde yitirecek bir şeyi yoktur artık. Ve bir kez kendi içindeki insanı anlamış olan bütün insanları anlar...
Farklı hisseden, farklı hassasiyetlere sahip
ve farkmdahğı güçlenmiş başka bir insan haline geldiğimi biliyorum. Daha iyi bir insan olduğumu iddia edecek cesaretim yok elbette, ama daha mutlu bir insan olduğumu biliyorum, çünkü o buz gibi donuk hayatım için yeni bir anlam buldum, yaşamın kendisinden başka bir sözcükle açıklayamayacağım bir anlam.