Rububiyetin Yok Sayılması ve Gücün İlahlaştırılması
Ateist ve seküler bakış açısı, Allah'ın evreni yaratıp kenara çekildiği (Deizm) ya da hiç olmadığı (Ateizm) iddiası üzerine kuruldu. Ancak asıl tehlike, Allah’ın Rububiyetinin (hükümranlığının, eğiticiliğinin, kurallar koyarak evreni ve insanı sevk ve idare etmesinin) hayattan dışlanması oldu.
Değişim: Boşalan egemenlik alanına "güç" oturtuldu. Haklı olanın güçlü olduğu değil, güçlü olanın haklı (ve emperyal) sayıldığı bir sentez işletilmeye başlandı.
Sonuç: Hukuk ve ahlak, ilahi rızadan koparak gücü elinde bulunduran elitlerin çıkarlarını koruyan birer "yürütmelik" haline geldi