şevval çetin

şevval çetin
@sevvaalcetin
Mutlu olmak, mutlu yaşamak mümkün müdür?
Puan vermedi·56 syf.··
2022 13. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ekim 2022 00:39
Mutluluk kelimesinin altında ne anlamlar yatıyormuş meğer. Mutlu olmak ya da olmamak. İşte bütün mesele bu dedim kitabı bitirdikten sonra. Her şey insanda başlayıp insanda bitiyor. Schopenhauer’e göre yaratıkların en mutsuzu insan ve her türlü oluşun kaynağı olan irade dünyadaki bütün kötülüklerin çıkış noktası. Dünya kötü bir yerdir ve kötülüğün en belirleyici yönü, acı ve mutsuzluğun her yerde hazır ve nazır oluşudur.
Psikoloji
Mutlu Olma SanatıArthur Schopenhauer · Can Yayınları · 202017,8bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·1216 syf.··
2022 9. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 11 Ekim 2022 23:41
Stephen King’le ilk tanıştığım eser… Genelde korku, gerilim türlerinde yazdığını duyduğum için okumaya yanaşmadığım ancak en sonunda dayanamayıp tanıştığım bir kalem oldu. Ciddi bir pandemi dönemini yaşamamızla birlikte bu eser de salgın bir hastalığın insanlığı kırıp geçirmesini çok güzel bir şekilde işlemiş. Yer yer mesajların olması yer yer psikolojik gerilimin olmasıyla bir iki gece rüyalarıma kadar girdi. Başta şeytanın bir insan tasvirinde karşımıza çıktığını görüyoruz, sonrasında iyiyle kötünün savaşı halini alıyor. Mutlaka ama mutlaka okunmasını tavsiye edeceğim bir kitap. İki ayrı uyarlama şeklinde dizisinin olduğunu da öğrendim, gidip keyifle dizisini de izleyeceğim.
İnsan ve Toplum
MahşerStephen King · Altın Kitaplar · 20243,931 okunma
Puan vermedi·163 syf.··
Beğendi
·
2021 7. kitabı
·
34 saatte okudu
·
Okunma: 11 Eylül 2021 21:19
Bir kitabı bitirmeyi hiç bu kadar istemediğimi hatırlamıyorum. Sanırım bir süre düşüneceğim üzerinde. Yalnızlaştığımız, yalnızlaştırıldığımız bu günlerde Raif’in hissettiği duyguları bu kadar iyi anlamama şaşırdım birçok yerinde. Başlarda durağan ilerliyor gibi olsa da birden beni içine çekti. Olay örgüsü, karakterlerin hissettiği şeyleri o kadar güzel aktarıyor ki siz birden Maria Puder, birden Raif oluveriyorsunuz. “Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana karşı duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı; çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi.” Bu cümlesini aklımdan çıkartamıyorum. Aşkı o kadar güzel anlatmış ki herkesin mutlaka okuması gereken bir eser. Bu kadar geç okuduğum için kendime kızdım. Kitabın sonlarına doğru tüylerim diken diken oldu sürekli, şimdi gidip üzerine biraz Raif efendiye ayrı , Maria Puder’e ayrı üzüleceğim…
Edebiyat
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,5bin okunma