Şevval Saraç

Atman (her kişinin özü ,canı) Brahman’dır.(tüm evrenin özü ,canı)
Sayfa 169 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
…her bir kişi kendi hayatında bu öyküyü tekrarlıyor. Her kişi dünyaya Adem gibi ,günahsız halde gelir; herkes Tanrı’ya karşı isyan etmiştir.
Sayfa 160 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Teist varoluşçuluk geleneksel teizmden iki adım uzaklaştı.İlk adım ,kaydedilmiş tarihin doğruluğuna güvenmemeye başlamaktır.İkinci adım ise bunun gerçekliğine duyulan ilgiyi kaybetmek ve dini sonuç ya da anlamlarını vurgulamaktır.
Sayfa 158 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Teist Varoluşçuluk
Olayların bir kaydı olarak tarih kesin değildir ve önemsizdir, fakat mevcut hale getirilen ve yaşanan tarih bir model ,tip ya da mit olarak büyük bir önem taşır.
Sayfa 158 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Paradoksta kalmanın zayıf tarafı nerede duracağını bilmenin zoluğudur.
Sayfa 156 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
İnsan sevgisi ve şefkat olgusu hayırsever bir ilahi varlığın kanıtıdır ; nefret ve şiddet olgusu ve kişisel olmayan bir evrenin olgusu ise diğer yöne işaret etmektedir.
Sayfa 151 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Ahlak odağını her bir bireyin öznelliğinde tutmak , kişinin kendi doğru duygusunu , diğerlerine kendi istediğim kadar hakkım var dedirtecek bir duyguyu tatmin edebilme temelinde , ahlaklı olmayan bir eylemi ahlaklı eylemden ayırt edememesine yol açar.
Sayfa 143 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Ona anlam vermek sizin elinizdedir , değer sizin seçtiğiniz anlamdan başka bir şey değildir.
Sayfa 141 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
'' Şöyle ya da böyle olmayı seçmek bir bakıma seçtiğimiz şeyin değerli olduğunu belirtmek demektir. Çünkü hiçbir zaman kötüyü seçemeyiz. Her iyiyi seçeriz.'' Öyleyse iyi olan, kişinin seçtiği şeydir; iyi öznelliğin bir parçasıdır , bireysel insan boyutunun dışarısındaki bir standartla ölçülemez.
Sayfa 141 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
''Bir kişinin anlamı her dakika kendine bir piyano tuşu değil de bir kişi olduğunu kanıtlamaktan ibarettir.''
Sayfa 141 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Var olmamaya karşı eğilimimizi unutmadan , yaşama sevgisi ve ölümün kesinliği arasındaki gerginlikte yaşamamız gerekir.
Sayfa 140 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
''bunları varsaydıklarının farkına varmazlar , çünkü olanı farklı bir şekilde yorumlamak akıllarına dahi gelmemiştir.''
Sayfa 135 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
İkinci varlık türü ise öznel dünyadır- aklın, bilincin, farkındalığın , özgürlüğün ve istikrarlığın dünyasıdır. Burada aklın içsel farkındalığı sürekli mevcuttur , sürekli şimdidedir .
Sayfa 136 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Varoluşçuluk
Her var olan nedensiz doğar ve rastlantı sonucu ölür.
Sayfa 134 - Haberci YayınlarıKitabı okuyor
Şevval Saraç
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Bir Psikiyatristin Anıları
Bir Psikiyatristin AnılarıIrvin D. Yalom
8.2/10 · 3.530 okunma