Şeytan ile Melek'in Resmi
Bir zamanlar Şeytan da bir Melek'ti.Bu resim aslında Şeytan'ın Melek'e duyduğu özlemi anlatıyor.Ve tabi ki insan bedeninin hem iyilik hem de merhametli oluşunun yanında kibir, hırs, öfkenin de olduğu biliniyor.Ve bu,aynı anda barındıran bir hamur teknesine benzetiliyor.
Resim ve Sanat
Çizgi romanlar da açıklama ister, önsöz ister, inceleme ister
Martin Mystere - Sayı 217 - Dört Boyutlu Fidye "Fantazmagori" (Mystère'in Gizemleri) köşesi, serinin yaratıcısı Alfredo Castelli tarafından her sayının arkasına eklenen özel bir entelektüel/kültürel genel kültür bölümüdür. Bu bölümün hazırlanmasındaki temel amaçlar şunlardır: 1. Maceralardaki Gerçek ve Kurgu Sınırını Netleştirmek: Martin Mystère maceraları doğası gereği mitoloji, dinler tarihi, arkeoloji, gizemli bilimler, komplo teorileri ve ezoterizmle iç içedir. Okuyucunun kafasında *"Hikayede anlatılan bu efsane, tarihsel kişilik ya da bilimsel veri gerçek mi, yoksa tamamen kurgu mu?"* sorusu uyanır. Fantazmagori köşesi, macerada adı geçen konuların ve kavramların tarihsel dokümantasyonunu, kaynaklarını ve bilimsel gerçekliğini okuyucuya sunar. 2. Kültürel ve Felsefi Derinlik Kazandırmak: Görsellerdeki örnekte de görüldüğü üzere (yaşlılık kavramının etimolojisi, kutsal kitaplardaki kronolojiler, asırlık insanların tarihsel kayıtları, Faust efsanesinin gerçek kökeni vb.), sadece basit bir çizgi roman okuma deneyiminin ötesine geçerek okuyucuya felsefi, sosyolojik ve antropolojik bir bakış açısı kazandırmayı hedefler. 3. Okuyucuyla Entelektüel Bir Bağ Kurmak: Alfredo Castelli, bu köşeyi adeta okuyucuyla sohbet ettiği kişisel bir kürsü olarak kullanır. Kendi düştüğü kavramsal yanılgıları (örneğin "yaşlı" yerine "yaşça büyük" kelimesini kullanarak siyasi doğruculuk tuzağına düşmesi gibi) samimi bir dille paylaşır. Bu durum, Martin Mystère'i sadece bir macera çizgi romanı olmaktan çıkarıp "akıllıca kurgulanmış bir kültür dergisi" formuna ulaştırır. Bir önceki sayı olan Martin Mystere - Sayı 216 - Slumberland'a Dönüş devamı olan bu sayının okunurluguna bir katkı sunması açısından bu bölümü burada paylaşmayı uygun gördüm. # YAŞLILARA YOL AÇIN: ZAMANIN,
Hayata Dair
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Black mirror // sezonlar ve bölümler Dizinin tüm sezonları ve bölümlerinin tam listesi kronolojik olarak şu şekildedir: 1. Sezon (2011) – 3 Bölüm. 1-Bölüm: The National Anthem (Ulusal Marş) 2. Bölüm: Fifteen Million Merits (15 Milyon Hak) 3. Bölüm: The Entire History of You (Senin Tüm Geçmişin) 2. Sezon (2013) – 3 Bölüm 1. Bölüm: Be Right Back (Hemen Döneceğim) 2. Bölüm: White Bear (Beyaz Ayı) 3. Bölüm: The Waldo Moment (Waldo Dönemi) Özel Bölüm (2014)White Christmas (Beyaz Noel) – Klasikleşen 90 dakikalık Noel özel bölümü. 3. Sezon (2016) – 6 Bölüm 1. Bölüm: Nosedive (Dibe Vuruş) 2. Bölüm: Playtest (Oyun Testi) 3. Bölüm: Shut Up and Dance (Sus ve Dans Et) 4. Bölüm: San Junipero5. Bölüm: Men Against Fire (Ateşe Karşı Erkekler) 6. Bölüm: Hated in the Nation (Sosyal Lincin Başkenti) 4. Sezon (2017) – 6 Bölüm 1. Bölüm: USS Callister 2. Bölüm: Arkange 3. Bölüm: Crocodile (Timsah) 4. Bölüm: Hang the DJ
Günaydın :)
Kitap çekilişleri görüyorum sıkça. Bu cekilişlerde kargo işini güvenli şekilde nasıl gerçekleştiriyorsunuz bilmiyorum. Bilenler yazabilir. Birgün ben saftirik burada, "Hiç kitabım kalmadı, kitaplarınızı uygun fiyata satın alabilirim. " şeklinde bir iletiye denk gelmiştim. Öğrenci olduğunu düşünerek, kitapları ücretsiz vermek istedim, fakat onu utandirmamak adına takas fikrini öne sürdüm. Masum görünümlü şeytan okur kişisi teklifimi heyecanla kabul etti. Kitap listelerini belirledik. Şeytânî okur çok seciciydi, kitabın da iyisinden anlıyordu kerata. Onun bana sunduğu listeyle benim ona sunduklarim hiç adil olmadigi gibi, güya adaletli olmaya çalışarak benim en kült kitaplarımı seçmeye çalışıyordu. Ben burada uyanamadim. Bir sürü güven esaslı konuşmalarla, bana güvenmek istediğinden vs söz ederek bu safligimi daha da pekiştirdi. Kargoları aynı anda yollayalım, bildirim mesajini atalım vs... Sonra kararlaştirdigimız gün ben gittim PTT ye, o da çıkacağını , göndermek üzere paketin hazır olduğunu söyledi. Ben kargoyu verdim, bildirim mesajini yolladim, ondan haber bekliyorum. Akşama kadar haber bekledim ve hâlâ olaya uyanmiyorum. O da bir aksilik çıktığından, yollayamadiğindan, en kısa zamanda yollayacağindan söz etti, yine olabildiğince nazik şekilde. Daha sonraki gün yolladigini söyledi fakat bildirim gelmedi bana da ona da... :) Aaa neden gelmedi ki, teknik bir sorun olmalı diyerek yalancılıktaki profesyonelliğini konuşturmaya devam etti. Kargom eline kısa sürede ulaştı. Eline geçer geçmez her yerden engelledi beni. Sonra da profiline joker resmi koyup, "İyilik yaparsanız işte böyle olur hahahha." minvalinde (oldukça kötücül bir cumleydi ama tam hatırlayamadım) haince bir ileti paylaştı ve kitapları okumaya koyuldu. Okuyordu da entelektüel şeytan. Alıntılarından
MODERN MÜŞRİKLERİNİN ÖZELLİKLERİ 1-Emevileri yerden yere vururlar laik demokratik, kemalist şirk sistemlerine karşı dilsiz şeytan olurlar. 2-Halktaki gelenek ve göreneklere karşı çıkarlar devletin resmi geleneği olan demokrasi, laiklik,kemalizm,Allah'ın hükmüyle hükmetmeye karşı dilsiz şeytan olurlar.. 3. "Tek kaynak Kur'an" derler beşer kaynaklı demokrasiyi savunurlar. 4- Tarikatlara şirk derler tarikatları besleyen tağutlara iman ederler. 5-Tarikatlara karşıdırlar.TBMM'ye Allah'ın hükmüyle hükmetmeyen vekil seçerler. 6-Peygamber hüküm koyamaz derler 650 şeytanvekillerin hüküm koymasına karşı dilsiz şeytan olurlar.. 7-"Dinin tek kaynağı Kur'andır "derler beşer uydurması anayasaya uyarlar. 8-Nebiye itaat edilmez derler bel'amlara kulak verirler. 9-"Sünnet olmaya fıtratı değiştirmektir, şeytanın emridir" derler cinsiyet değişikliğine "kişisel tercihtir,kimse karışamaz" derler. 10-Hadis kitapları için ağızlarına geleni söylerler Nutuk kitabına karşı dilsiz şeytan olurlar. 11-Hac ibadetine taşa tapmaktır" derler.Anıtkabirdeki şirk ayinine çağdaş bir ritüeldir"derler. 12-"Kur'an açıktır,peygamber dahil hiç kimse Kur'anı açıklayamaz" derler.Kendileri bir ayeti burda geçen bu kelime bu manadadır,o ayetten kasıt budur deyip sayfalarca açıklarlar. 13-"Hiçbir rivayete inanmıyoruz" derler İlah edindikleri M Kamal hakkındaki uydurma rivayetleri nas gibi doğru kabul ederler. 14- İslam'da devlet yoktur " derler laik demokratik şirk devletini kabul ederler. 15- "Önce ahlak" derler her türlü ahlaksızlığı teşvik eden,ahlaksızlığı serbest bırakan laik sisteme karşı dilsiz şeytan olurlar.
Çocukken ve ergenlikte Yaratanla dirençli bir ilişkideydim
Acı, uyandırmak için dürtmek gibi: Biz genelde gözü kapalı olarak doğduğumuz bu yerde bir şeyleri fark etmek için uyarılıyoruz. Odağımızı ya da yönelimlerimizi bu şekilde sağlıyoruz. Tabi öncesinde: "Allah/ kader benden nefret ediyor olmalı. Şu başıma gelenlere bak." "Lanet olsun hiçbir şey yolunda gitmiyor!" "Daha Dünyaya yeni gelmiş bir insan yavrusuyum: kötülük yapmaya vaktim bile olmamışken bu olaylar da neyin nesi?!" "Hani alma verme Dünyasıydı: sürekli iyi niyetli kaldım ve kötülüğe bile iyilikle karşılık verdim ya da hiçbir şey yapmadım. Başıma sürekli sadece kötülüğün gelmesi tam bir kandırmaca! Bozuk sistem! Yalan dolan bilgiler!" "Bu felaketler de ne, önceki hayatımda evrensel bir kaos ya da savaş çıkarıp insanları mı mağdur ettim sanki, bu ne şanssızlık?!" "Her şeyden nefret ediyorum. İyi olmak da iyi kalmak da bir halta yaramıyor. Bana fazla yüklendiğini düşünmüyor musun: kaldırabiliyor olmam sadece sürekli yük koyabileceğin anlamına mı geliyor, seni seviyordum ama artık sevmeyeceğim! Acı verip ağlatarak mı iyilik istenir, herkesi alarak mı, kimsesiz bırakarak mı?! Ne saçma iyilik anlayışı! İstemiyorum iyilik falan." "Tutunacak dal diye seni öne sürüyorlar ama bir bakıyoruz tutunma gereksinimine sebep olan sensin? Bu çok saçma. Seni seviyoruz, teşekkür ediyoruz, minnet ve saygı duyuyoruz. Hâlâ bunları bize nasıl yaşatabilirsin?! Senden nefret edenler daha kolay ve daha mutlu yaşıyor. Sen de insanlar gibi gıcık ve sinir bozucusun. Onları sen yaratmıştın değil mi? Saçma yerde ve saçma varlıklar içinde ben ne yapıyorum? Kendimi de sinir bozucu ve gıcık buluyorum. Çok iğrenç şeyler yaratmışsın. Ne gerek vardı, bana ne gerek vardı? Ben de mi iğrenç olacağım, seni barışmamak üzere küsüyorum. Cehennemde olmamla eğleniyor musun, beni burada var edip işkence
Alıntı