Emin olabilirsiniz ki, kendinize tapmak gibi bir zorunluluğunuz yok. Yeri geldiğinde eleştirileri açık yüreklilikle kabul edebiliyorsanız, yeterince olgun ve gerçekçi bir kişiliğiniz var demektir. Ama aşırı derecede kibirliyseniz, bunun nedeni benliğinizin farkında olup ona değer vermeniz değildir, aksine kendinizi herkesten aşağı görmenizdir. Böbürlenme, kendini beğenmişlik, egoist davranışlar, bunların hepsi kişiliğinden şüphe duymanın ve ruhsal boşluğun dışsal birer göstergesidir. Kibirli tavırlar çoğu zaman endişeyi gizlemenin en iyi yolu olmuştur.
İnsan doğası bir modele göre geliştirilmiş bir makine değildir; o bir ağaca benzer. Bir ağaç misali, onu canlı kılan dürtülerinin yolunda her yönden büyüyüp serpilmek zorundadır.