“Yo, öyle olmak zorunda değil. Eğer yeterince istersen, zengin de olsan fakir de olsan aynı hayatı yaşayabilirsin. Kitaplarını ve fikirlerini koruyabilirsin. Sadece kendi kendine, ‘Burada’” -alnına vurdu- “‘özgür bir adamım,’ demen lazım, o zaman sorun kalmaz.”
Kitap abartıldığı kadar yok. Beklentiyi söylenilenler nedeniyle biraz yükseltmiştim ama temkini de elden bırakmamıştım elbette. Buna rağmen okuduklarımın bahsettikleri kadar manası yoktu. Farklı bir açıdan değerlendirecek olursak olay bütünlüğü de başlarda korunamamış ama sonlara doğru çok güzel toparlamıştı. Bu sebeple başlar, daha doğrusu ilk bölüm biraz yorucuydu. Kitabın sonu gayet anlam bütünlüğünü elde etmiş idi. Kitaptaki tüm aykırılıklara yüksek saygımla ve tüm uyumlara tepkimle birlikte yalnızca “okudum” demek kaldı elimde, herkese iyi okumalar.