Sonsözü okuyana kadar Osamu Dazai -Şuci Tsuşima- hakkında bir şey bilmiyordum. Ve son sözü okuyunca büyülendim sanırım. Tüm kitap boyunca insanların nasıl anlaşılmaz varlıklar olduğundan, insan türünün diline hiç inancı olmadığından bahsediyor. Sonrasında bir öğreniyoruz ki yazarın bu son kitabı ölümünden sonra yayınlanmış ve yazarın neden intihar ettiğiyle ilgili yazdığı otobiyografik romanlar harici bir kaynağımız yok. Onlar da yazarın bizi defalarca uyardığı gibi güvenilmezler aslında. Bir noktada oluşturduğu Osamu Dazai personası için yaşamaya başlamış gibi geliyor, zihni bölünmüş gibi.