Bu kitap şu son on yılda yazılsaydı Woland ve Margarita'nın birlikte olacağına o kadar eminim ki :D Kitap biraz gereğinden fazla uzatılmış geldi. Bazı karakterlerin bölümleri olmasa da olurmuş. Şeytan ve maiyeti çok ucube ve harika bir ekipti. Kitabın genel otoriteyle bol bol hicivle dalga geçmesi, göndermelerin zekice olması eğlenceliydi. Çevirmen notları bayağı bir yardımcı oldu. Ama genel olarak şuan benzer bir dönemden geçtiğimiz için beni artık bu tarz içerikler yoruyor. Karikatürler, tweetler, tiyatro oyunları her şey bakın devlet aygıtı bizi baskılıyor aloo diye bas bas bağırıyor zaten. O yüzden bir de bunu 600 sayfa sovyet rusyasında nasılmış diye okumak çok da istediğim bir şey değilmiş yani. Kitabın çok fanı olduğu için baya beklentideydim ama
margaritanın cadı olup şeytanın balosunda takıldığı yerler ve pilatusun hikayesi dışında inanılmaz zevkle okuduğum yerler pek olmadı.