Çünkü dünya değişiyordu, tatlılığı kalmamıştı, fazilet de keza. Çürüyen bir dünyaya tasa sızmıştı; kaybolan neydi, terbiye, rahatlık ve güzellik mi? Hanımlar artık hanım değildi, beylerin sözüne güvenilmiyordu.
John Steinbeck bu kitabı yazmak için çok dua etmiş. Ben de okurken bitmesin diye çok dua ettim. Kurgusuyla karakterleriyle gerçekten 10/10 bir kitaptı. Bütün karakterleri benimsediğim neredeyse hepsinin hayatını hikayesini merak ettiğim bir kitap olmamıştı daha önce. Onca sayfayı nasıl okudum nasıl aktı gitti anlamadım bile. Okuyacak olan herkese keyifli okumalar diliyorum.