Bazen doğruyu görmek için bakmamak, hakikati anlatırken konuşmamak, dünyayı kurtarırken de düşünmemek gerekir. Özellikle finali itibariyle iğrenç dünya siyasetinin nasıl değişmeden asırlar boyunca devam edeceğinin resmini çizmiş George Orwell.
Bence Freud'u en çok sevenler onu hiç okumamış olanlardır. Çünkü okuduğunuzda sizi kendinize karşı çıplak ve savunmasız hissettir. Kendinize söylediğiniz yalanları bilinçaltınızda saklı tutarken, bir anda onları çıkartıp tak diye önünüze koyar. Nefret edersiniz belki ama keşfetmenin verdiği hazzı da bırakmak istemezsiniz. Bu Freud'a giriş için değil de Freud okumaya karar vermek için uygun bir kitap daha çok. Biraz ondan biraz da psikanaliz üzerine yaptığı tanımlamalardan bahsediyor.