Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Seyit Kutub’un hezeyanları!
Seyit Kutub’un Hazreti Osman efendimiz hakkındaki akıl almaz iftiraları ile zekât konusundaki İslam’a zıt, sosyalizm benzeri sözlerini iki yazımda kaleme almıştım. Pek çok okuyucum Seyit Kutub’u böyle bilmediklerini ifade ederek başka hatalarının olup olmadığı konusunda sorular sordular. Bu itibarla kendisi hakkında bir yazı daha almaya karar
.... Neden “Sosyalizm” ? Albert Einstein, Mayıs 1949: Ekonomik ve sosyal konularda uzman olmayan birisinin sosyalizm üzerine görüşlerini açıklaması önerilebilir mi? Bunun birkaç nedenle olabileceğine inanıyorum. Öncelikle soruyu bilimsel bilgi açısında ele alalım. Astronomi ile iktisat arasında önemli yöntemsel farklılıklar yokmuş gibi
Reklam
Aile evden gidiyor !!!
Yarım erkekler ve yarım kadınlar ortasında, çocuklar iki parçaydılar. Aile evden gidiyorsa, çocuklar elden gidiyordu. Ailenin çöküşü nisbetinde boşanmalar arttıkça, çocuklar celâl-cemal dengesinin uzağına düşüyor, hayat vadisinde tek kanadıyla uçmaya mahkum halde yetişiyordu. Erkek ve kadın, tek başına kaldığında, iki yarım insan gibiydiler. O
The Alienist (Ruh Avcısı) dizisinden
- Kapitalizm ve sosyalizmin farkını biliyor musun? - Hayır - Kapitalizmde insan insanı sömürür. Sosyalizm ise tam tersi.
Ulaş Benzerdi Güneş'e.....
"Hakim bey, mahkeme heyetinde görev alan şahısların hiçbirini tanımam. Bu sebeple güven duyup duymamak söz konusu değildir. Fakat gerçek olan şudur ki: Mahkemeniz bağımsız bir mahkeme olma niteliğine sahip değildir. Bu durumu göz önüne alarak istifa etmeniz gerekir." Bugün 19
Devlet, her şeyden önce bir güç aygıtıdır. Genç insanların güç karşısındaki doğal eğilimi ise onu sınırlandırmaya çalışmak yerine ona sahip olmaktır. Gençlik, gücü şu ya da bu doğrultuda seferber etmek üzerine tartışabilir ama onu son sınırına kadar kullanma hayalinde uzlaşır. Tıpkı otoyoldaki hız sınırı talebi gibi, devlet etkinliğini sınırlandırma talebi de bir olgunluk göstergesidir. Sadece sınırsız güç kullanımının ne kadar korkunç sonuçlar verebildiğini bilenler bu ihtiyatlı yaklaşıma bağlanabilirler. Bu yüzden liberalizm ve Batı’daki anlamıyla muhafazakarlık, gençliğin doğasıyla bağdaşmaz. Gençlik için cazip fikirler her zaman devrimci sosyalizm, devrimci milliyetçilik ya da devrimci fundamentalizm olmuştur ve öyle de kalacaktır. Genç insanların politikleşmesi, çoğu zaman rasyonal bir düşüncenin değil bir duygu infialinin ürünüdür. Genç insan somut bir çözüm önermekten ziyade hayatına anlam katacak bir kimlik edinmek ister. Bu yüzden dünyayı olduğu gibi kabul edip hayatı belirli ölçüde kolaylaştıracak çözümler sunmakla yetinen ağırbaşlı ideolojiler, gençliğe hiçbir zaman cazip görünmemiştir. Geist Arbeiter
Reklam
İnsan, kısa ve tehlikeli yaşamın anlamını, sadece kendini topluluğa adayarak bulabilir. -Einstein, A., 2008, “Niçin Sosyalizm?” , çev. Kamalak, İ. & Dura, N.
Birey tek başına düşünebilir, hissedebilir, mücadele edebilir ve çalışabilir; ancak fiziksel, duygusal ve entelektüel olarak topluma öyle bağlıdır ki, onu toplum dışında düşünmek yada anlamak imkansızdır. Đnsana, yiyecek, giyecek, ev, iş araçları, dil, düşünme biçimleri, ve düşüncelerin içeriğini sunan ‘toplum’dur; insan yaşamını olanaklı kılan ‘toplum’ kavramının arkasında, geçmişte ve bugün yaşayan milyonlarca insanın emeği ve başarıları bulunmaktadır. - Einstein, A., 2008, “Niçin Sosyalizm?” , çev. Kamalak, İ. & Dura, N.
.... Otomobilin toplumsal ideolojisi Arabaların en berbat yanı deniz kıyısındaki şatolara veya villalara benzemeleri: Yalnızca çok zengin bir azınlığın keyfi için icat edilmiş, kavramsal olarak ve doğası gereği asla halk için tasarlanmamış lüks tüketim malları. Herkesin sahip olması halinde kullanım değerini kaybetmeyen elektrikli süpürge, radyo
344 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.