SELAMMMM Noktalı Virgül incelemesi ile geldimmm♡
Uzun zamandır okumak istiyordum fakat şimdiye nasipmiş♡
Kitap çok akıcı yazarın ilk kitabı olmasına rağmen bence çok güzeldiii♡
Kitapta sadece aşk değil arkadaşlık ve ailevi konularda aşırı ön plandaydı ve aşırı dengede olduğu için sıkmadan ya da baymadan okunabiliyordu.
Kitap elime ulaştığı gün hemen başına oturup okumaya başladım ve o günden beri aşırı büyük bir heyecanla okudummm♡
Karakterlere bayıldım çok güzel kurgulanmışlardı özellikle Sienna ve Aurora'nın dostluğuna bayıldım.
Özellikle Dylan ve Sienna'yı daha çok okumak isterdim ama zaten onlar içinde bir kurgu olacağı için onları daha detaylı tanıyacağız zaten bu yüzden bu kitapta onların arası anlatılması bile diğer kurguda öğreneceğiz♡
Sonu bence çok güzeldi her ne kadar ağlasam bile benim çok içime sindi özellikle son sayfalar mükemmeldi♡
SPOİLERRRRR️️️️
Xavier annesinin ölümü gibi Aurora'nınkinide görmesi ona ne gibi duygular yaşattı bunu biraz daha detaylı okumak isterdim ama olsunnn♡ Ayrıca son bölümü Xavier'in ağzından okumak üzdüü
Uzun olması sizi korkutmasın çok güzel akıyor gidiyor. Keske bitmeseydi diyeceğiniz bir roman.
Spoilerrrrr!!!
İyi ki okumuşum dediğim bir kitap oldu. Martın karakterine o kadar bağlandım ki uzun bir süre etkisinden çıkamadım. Neden böyle oldu. Bu sonu hak etmiyordu bence. O kadar kendini geliştirdi ki okurken kendimi yetersiz hissetmeye başladım. Gerçeği söylemek gerekirse hatta bunu söylerken gercekten utanıyorum ama bende o dönemde yaşasam bir is bulmasını söylerdim gibi geliyor. O yüzden belki Ruth karakterine de kızamadım bir türlü. Hatta şuan çevrem de yazar olmak isteyen biri olsa bende bir iş bul ondan sonra yazar ol derim herhalde. Bu bize dayatılan düşünce mi bilmiyorum okurken kendime bu düşüncem için çok kızdım. Ruth karakterine de çok üzüldüm. Martın'a aşık değildi bence sadece onu dönüştürmek istediği adama aşıktı. Keşke Martın bu kadar kendini geliştirmeyi bir aşk uğruna
yapmadığının farkına varsaydı da o son yazılmasaydı. Sevmeyi bildiği kadar sevilmeyi de tadsaydı. O zaman belki
mutlu son olurdu. Okuduğum için hiç pişman değilim. İyi ki bu yaşımda böyle güzel bir kitap okumuşum.
Martin EdenJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025135,3bin okunma
Spoilerrrrr!!!!
Lennie karakterine çok sinir olduğum için bu kadar düşük puan veriyorum. Hasta olması onun masum canları öldürmesini haklı göstermiyor. Masum hiç göstermiyor. Kadın hatalı olabilir ama bu şekilde ölmeyi hak etmedi. Hele o hayvanlar. Herkes o dönem dört dörtlük değildi. Sonunu böyle beklemiyordum. George'nun silahı alacağını hiç düşünmemiştim. Orada gerçekten
üzüldüm ne kadar sinirlensem de o da ölmeyi hak etmedi. Bir an hayallerin gerçek olacağına inanmiştım. Keşke gerçek olsaydı. Ben daha iyi beklemiştim. Fazla abartılmış bir kurgu bence. Yazarın diline bayıldım ilk kez ondan kitap okuyorum.
Bu kitapta çok güzeldi helin ve kozanın beraber olan duygusal sahnelerini salya sümük ağlayarak okudum çok duygusaldı. Hatta kitabın en sevdiğim sahnesi helin ve kozanın ağlayarak birbirlerine sarılmaları bundan sonrası SPOİLERRRRR
.
.
.
Helin ve yankı evlendi mi evlenmedi mi o sahne o kadar karıştı ki evlilik rüyamıydı olaylar rüyamıydı diye düşünürken beynim yandı o sahne çok karışıktı ve oldu bitti evlenmeleri beni sinirlendirdi şdlsşsşsl sonuncu kitaba üzülerek serinin bitmesini istemeyerek başlıyorum. Lütfen son kitap güzel geçsin teşekkürler.
Bağımlılık kitap başlarda akışda giderken Carl(deli doktor)ile tanışana kadar. Dehşet içinde okudum çünkü bir bağımlılığın bu kadar kolay başlayıp ne hale getirdiğini okumak gerçekten zor.
Hemcinslerime duyduğum üzüntüye Tove Ditlevsen de eklendi.
Bağımlılığın nasil bir dönüşüm yarattığını, çevren aileni nasil kaybettiğini, cocuklarina bile nasıl yabancilastigini okumak ürkütücü. En son eşinin bu olaylarını öğrendikten sonra alkol gibi zannediyordum bu kadar yıkıcı olduğunu bilemezdik dedi ve bence her bağımlılık iradem var benim denilip durma noktasını belirleyecegimiz zannedilir ama iste bunu düşünmek bile tuzağa düştüğümüzun resmi. Belki neler yazacak neler bırakacaktı bu dünyaya ama çocukluk gençlik ve bağımlılıkta anladığım şey doğduğun ev ve çevre çok etkili. Garip hüzünle bitirdim. Her bağımlılık yıkıcıdır.
(Spoilerrrrr) Harika bir kitap, insanın yüreğine işleyen bir konusu var
Spoilerrrrr =idam edilmek üzere bir mahkum tutuklanıyor ve aradan yıllar geçiyor adamın bir tane kızı var babasını gördüğünde tanımıyor