Bir yolculuktasınız ve hayata ilişkin her yolculukta olduğu gibi, her şeye yolda karar veriliyor. En önemli kararı nasıl vereceksiniz peki? Birlikte yaşamaya, hayata beraber devam etmeye nasıl karar vereceksiniz? Bana göre tek bir çıkar yol var; birbirinizi olduğunuz hâliyle donduracaksınız. Birbirinizi dondurmak ne demek? Karşınızdaki insanın iyi gördüğünüz yönleri kadar size kötü gelen yönlerini de kabul edeceksiniz. Hikâyenin sonraki bölümü zaten yolculuğun kendisidir. Ama yola çıkmak yetmez. Sevdiğiniz, evlendiğiniz, beraber olduğunuz adam veya kadının sadece kendine ait, kişisel bir yolculuğu da var; bunu da göreceksiniz, anlayacaksınız. Bunun karşınızdaki kişinin kendi yolculuğu olduğunu bileceksiniz. Ve şunu da bileceksiniz; siz bu yolculukta esas oyunculardan birisiniz ve o kişi üzerinde sayısız etkiniz var. Eğer karşınızdaki kişinin hayat görüşüne, hislerine, tutumlarına, kişiliğine yönelik tebligat tadında taleplerle etkide bulunuyorsanız bu tebligatın eninde sonunda bir dirençle karşılaşacağını da unutmamalısınız. O tebligatın, karşınızdaki kişinin değişim ve dönüşüm yolculuğuna katkısı olmayacağı gibi, bu kişinin benliği dışarıdan gelen müdahaleler karşısında otomatik şekilde kapanacaktır. Demek ki yarardan çok zararı var."