Her okuyucuyla bizzat kendisiyle sohbet etmek, danışmak için bir araya gelmiş hissiyatı veren hitabı, her sözünün cümlesinin kalbe dokunuşu ile eşsiz notlara sahip dolu dolu bir eser.
Bu kitap okuması merak uyandırıcı ama devam etmesi de bir hayli zor. Sahip olduğumuz aile algısı, yaşanmışlıklar ya da yaşanamayanlar, okudukça fark edilenler çarpıcı ve öğretici. Bir arkadaşımın tam da dediği gibi.. "Bu kitabı okumak, geri dönüşü olmayan bir sahilden okyanusun ortasına doğru yüzmeye başlamak gibi." Nefeslenerek dinlenmeye izin vererek okumakta fayda var.
Ruh sağlığı alanında olan meslek gruplarının, deneyim kazanmaya çalışırken soru işaretleri olan kişilerin yine ruh sağlığı alanı ile ilgili bölüm öğrencilerinin kesinlikle faydalanacağı okunması gereken bir eser. Bölümlere ayrılmış olması, anlatım dili, Yalom'un okura yaklaşımı çok güzel.
Tek başına var olma gayretini, dostluğu çelişkiyi anlatan güzel bir kitaptı. Ana kahramanlar Lennie ve George olsa da her karakterin yaşamda bulundukları yer ile olmak istedikleri yer farklıydı. İstenen kaçınılmaz olarak daha hür olmaktı. Hayatın zorluğu çekilmezliğine rağmen devam etmelerini sağlayan hayal hem çok güzel hem üzücüydü. İnsanlar her zaman kendi ayakları üzerinde durmak kendi hayatını şekillendirmek özgür olmak ister bunu aktarılan hayalle çok net hissediliyordu.