Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Namazda elleri bağlama şekli
Ibnu'l Münzir "el-Evsat"ta (3/242) şöyle demiştir: "Elin nereye koyulacağı hususunda ihtilaf etmişlerdir. Bir tâife Eller göbeğin üzerinde olur' demiştir. Ali'den ellerini göğsünün üzerine koyduğu rivâyet edilmiştir. Said b. Cubeyr'den 'göbeğin üstüne' dediği rivâyet edilmiştir. Ahmed b. Hanbel Göbeğin biraz üstüne (koyar), göbeğin altına koyduğu takdirde bunda da bir beis yoktur' demiştir. Başkaları 'Eller göbeğin altında birbirleri üzerine konur' demiştir. Bu kavil Alî b. Ebî Tâlib'den, Ebû Hureyre'den, İbrâhîm en Nehaî'den ve Ebû Miclez'den rivâyet edilmiştir... Süfyân es-Sevrî ve İshak da böyle söylemiştir. İshak 'Göbeğin altı hadis yönünden daha kuvvetli ve tevâzuya daha yakındır demiştir. Bir zât da 'Kişinin elini koyacağı yer konusunda Nebî (sallallahu aleyhi ve sellem)'den sahih olarak rivâyet edilmiş bir haber yoktur; isterse göbeğinin altına koyar, isterse üstüne koyar' demiştir." Ebû Dâvûd'un "Mesâil"inde (221) rivâyet edildiğine göre Ahmed "Elleri göğsün üzerine koymak mekrüh görülür" demiştir. Bakınız: Mesâilu'l Kevsec, 221; el-Muğni, 2/141; Bedâi'u'l Fevâid, 3/600
El- İbanetu's Suğra Dinin ve Sünnetin Asılları
El- İbanetu's Suğra Dinin ve Sünnetin Asılları
Urve b. Zübeyr'e göre - başta Bedir Gazvesi olmak üzere- Resûlullah (a.s.) ile Kureyş müşrikleri arasında cereyan eden bütün savaşları başlatan -zahiri- sebep, Nahle Seriyyesi'nde Vâkid b. Abdillah et-Temimi el-Hanzali el-Yarbu'i'nin Amr b. el-Hadrami'yi öldürmesidir. Nahle Seriyyesi keşif amaçlı olup hedeflerinden birisi -Uşeyre Gazvesi'nin tertibine de neden olan-, 30, 40 veya 70 kişi tarafından korunan Ebû Süfyân yönetimindeki 1000 deveden oluşan Kureyş ticaret kervanı hakkında bilgi edinmekti. Ebû Süfyân yönetimindeki Mekke ticaret kervanının Suriye'den Mekke'ye doğru yola çıktığını haber alması üzerine Hz. Peygamber (a.s.), Medine'den hareketinden on gün önce Talha b. Ubeydillah ile Said b. Zeyd'i kervan hakkında bilgi toplamak üzere görevlendirdi: ancak onlar Medine'ye Bedir Savaşı'nın yapıldığı gün, savaştan sonra dönebildiler.
Sayfa 371 - Ensar Yayınları
Reklam
Muaz b. Cebel (r.anhu) der ki; "Sizler zorluklarla imtihan oldunuzve kazandınız ama ileride bollukla da imtihan olacaksınız. Sizin adınıza en çok korktuğum fitne kadın fitnesidir." İbn Abbas (r.anhu) der ki; "Geçmişte ki insanlar kadınlardan dolayı küfre düşmüşlerdi, ileride gelecek olan insanlar da kadınlardan dolayı küfre düşeceklerdir." Hassan b. Atiyye şöyle söylemiştir; "Ümmetin başına bütün kötülükler kadınlardan dolayı gelmiştir. Said b. Cübeyr der ki; "Inciden yapılmış bir evin bana emanet edilmesi güzel kadınların emanet edilmesinden daha iyidir." Meymun b. Mihran der ki; "Beytulmal'in bana emanet edilmesi bir kadının emanet edilmesinden daha hafif bir sorumluluktur." Yusuf b. Esbat şöyle söylemiştir; "Bir adam bana koca bir ev dolusu eşyayı emanet etse ona sağ salim emaneti teslim edebileceğimi düşünürüm. Birisi zenci bir kadını bana emanet etse ve onunla bir saat yalnız kalsam nefsimden emin olamam." Süfyan es-Sevri der ki; "Allah azze ve celle göndermiş olduğu bütün peygamberlerini kadın fitnesine karşı uyarmıştır.” Süfyan es-Sevri şöyle söylemiştir; "Bana bir ev dolusu eşyayı emanet et ama bana helal olmayan zenci bir cariyeyi bana emanet etme." Hakkem b. Selem anlatıyor; "Süfyan es-Sevri' nin yanındaydım, bir kadın çıkageldi ve Süfyan' a bir şey soracağını söyledi. Süfyan, kadına dedi ki "önce kapıyı kapat sonra benimle kapının arkasından konuş!" Süfyan es-Sevri'nin aktardığına göre iblis şöyle söylemiştir; "Attığım zaman ıskalamadığım tek okum kadın okudur."
Hevanın Kınanması
Hevanın Kınanması
Ebu Sehl şöyle söylemiştir; "İlerde bu ümmetin içinde 'Lutiler' diye isimlendirilen bir topluluk türeyecek. Bunlar üç sınıf olacaklar; birinci sınıf bakmakla yetinenler, ikinci sınıf musafaha yapanlar birbirlerine dokunanlar, üçüncü sınıf bu çirkin lutilik işini yapanlar." Said b. Müseyyeb şöyle söylemiştir; "bir adamın
İlk Müslümanlar.
Tamamı genç kuşağı mensup ve Abdüşemsoğulları içinde lider çocukları olan bu kişiler arasında Abdüşemsoğulları'nın liderinin oğlu Ebû Huzeyfe b. Utbe b. Rebîa da bulunmaktaydı. Abdullah b. Saîd b. Âs da bu zümreden olup habeşistan'a hicret eden ilk müslümanlardandı. Hz. Peygamber'in iki kızıyla evlendirdiği ve bu yüzden "zü'n-nureyn" (iki nur sahibi) lakabı ile meşhur olan Osman b. Affân'ın adını da burada anmak gerekir. Kadınlara gelecek olursak, Ümmü Habîbe bint Ebû Süfyân ilk Müslüman olan hanımlardan biriydi ve kocası Ubeydullah b. Caşh el-Esedî ile birlikte habeşistan'a hicret etmiş, kocasının dinden dönmesinden sonra da Hz Peygamber ile evlenmişti. Bu isimlerden bir diğeri olan Ümmü Külsûm bint Ukbe b. Ebû Muayt'ın babası Hz Peygamberin en azılı ve iğrenç düşmanlarından birisiydi. Onun hakkında Yüce Allâh'ın "O dün zalim kimse ellerini ısıracak: 'Eyvah!' diyecek, 'Keşke Peygamber'in yanında bir yol tutsaydım!'" (Furkân/27) ayeti nazil olmuştu.
Sayfa 145 - VadiKitabı okudu
Öyle kalsın
Said b. Ubeyd es-Sakafi (r.a.)'den: Taif savaşında, Ebu Sufyan b. Harb'i (r.a.), Ebû Ya'la'nın duvarı dibinde yemek yerken gördüm. Hemen bir ok attım, gözüne isabet ettirdim. Ebu Sufyan Rasûlüllah'a (s.a.v.) geldi ve: -Ya Rasulallah! Bu gözüm, Allah yolunda yaralandı, dedi. Bunun üzerine Rasûlüllah (s.a.v.): Dilersen dua edeyim, Allah gözünü görür hale getirsin, dilersen öyle kalsın, cennette karşılığını alırsın, dedi. Ebû Sufyan: - Öyle kalsın, karşılığını cennette alayım, dedi. el-Kenz: 5/307, 2/178
89 öğeden 21 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.