Memleketimizde kuvvetli bir hükümet teessüs edememesi (kurulamaması), Türklerin iktisadi sınıflardan mahrumiyeti yüzündendir. Hangi millette hükümet, iktisadi sınıflara istinat ederse (dayanırsa) orada hükümet gayet kuvvetli olur.
Çünkü tüccar, sanatkâr, iş adamı sırf kendi faydası için hükümetin kuvvetli olmasını ister.
Hangi memlekette hükümet, memurlar sınıfına istinat ederse (dayanırsa) orada hükümet daima zayıftır. Çünkü ma'zul (azledilmiş) memurlar iş başına geçmek, mansûb (atanmış) memurlar daha yüksek bir mevkie yükselmek için daima mevcut hükümeti düşürmeye çalışırlar.