Sultan

Puan vermedi
Sabahattin ali'nin 1942'de yazdığı muazzam roman. Roman her ne kadar "teşrin-i evvel"lerde, "kanun-u sani"lerde geçse de, berlin'de henüz metro bugünkü gibi yaygın olmasa da, kısaca roman dokusu eski gibi gözükse de, beşerin evrensel ve değişmez özelliklerinin apaçık tezahürü itibariyle güncelliğini her daim korumuş, kanımca Aziz Nesin'e Tülsü'yü yazmak için ilham vermiştir. Zira, Sabahattin Ali ve Aziz Nesin marko paşa'da beraber çalışmışlardı. Tabi, tersi de mümkün. Tutunamayanlar böyle birden bire değil, Sabahattin Ali'lerle Ahmet Hamdi Tanpınar'larla yavaş yavaş oluşmuş demek ki. Sadece çeviri roman ve öyküler okumaya alışkın olanlar için dili eski gelebilir ama kesinlikle anlaşılmaz farsça sözcüklerden ibaret değildir. Hiçbir şey göründüğü gibi değildir ve herkesin tutkusu kendisinedir. Bunu anlattı bana bu roman, hem de sıradan bir şekilde değil. Toplumsal olaylara ilişkin saptamalarını yaparken okurun gözüne sokmaya çalışsa da hiçbir şekilde olay akışına ve diyaloglara halel getirmeyen Sabahattin Ali'nin, ki hikayedir olayı diyelim yüzeysel bir biçimde, benim diyen romancıya ders verebilecek nitelikteki. İki bölüme ayırıldığında bile karakterler arasındaki geçişkenliği fark etmemek mümkün değil. Bir kez ve bir kez daha okuyunca bunun da ne anlama geldiği elbet ortaya çıkacaktır. Lâkin insan 14 yaşında zaten etkilendiği, tesirinden uzun bir müddet kurtulamadığı, içinde geçen cümleleri ara ara sayıkladığı bir kitaptan 24 yaşında ciddi bir şekilde kaçınmalıymış ben geçenlerde bunu gördüm. Bir kere kitap size elinizden bırakma imkanını hiçbir şekilde sunmuyor çünkü neler olacağını bilseniz de nasıl olacağını kestiremiyorsunuz: Raif bey ne demişti, Maria neyi düşünerek gözlerini kırpmamıştı... bir insanın yarattığı yokluk, bir insanın yarattığı boşluk... İYİ OKUMALAR
Kürk Mantolu MadonnaSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2025376,6bin okunma
Sultan
Okuduğum ilk kitabıdır. Ve bende daha çok okumak hissiyatını uyandırmıştı. Çok güzel bir inceleme olmuş ellerine sağlık ❤️
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Annem çok sevinmelerin kadınıydı. Bazen sevinince annem gibi, Rengârenk reçeller dizerim kalbimin raflarına.
Sayfa 24·Kitabı okudu
Şiir
İlayda isimli okura yanıt verildi
Sultan
💚
KİTAP ÖNERİSİ.
Merhabalar, 20 - 30 tane roman almak istiyorum. Özelikle önerebileceğiniz bir roman varsa yorumda yazabilirsiniz. Şimdiden teşekkür ederim..)
Sultan
Yaşamak

Mert Açıkgöz

, bir kitap okudu
Puan vermedi·210 syf.·
Beğendi
·
7 günde okudu
·
2023 45. kitabı
Yu Hua
8.5/10 · 70,7bin okunma
Sultan
Oleeyy sonunda başlandı🥰