Bir şey sana ait değilse, bunu en çok yolunun sürekli tıkanmasından anlarsın; ne kadar istesen de ilerleyemez, ne kadar uğraşsan da içindeki huzursuzluğu susturamazsın. Çünkü bazı kapılar zorlandıkça değil, bırakıldıkça açılır ve nasip olmayan insanı yorar, nasip olan ise yolda yormaz. Bazen vazgeçmek kaybetmek değil, doğru olana yer açmaktır. Kalbini sıkan her şey, sana ait olmayanın sessiz işaretidir ve insan en çok kabullendiğinde rahatlar. Çünkü bilir ki nasibinde olan, onu bulmak için yolunu kaybetmez. Zor olan her şey kötü değildir ama nasip olanın içinde mutlaka bir kolaylık saklıdır. Allah, sana ait olanı sana ulaştırırken içini de ferahlatır. Olmuyorsa olmuyordur ve bunda bir hayır gizlidir. Israr ettiklerin değil, sana kolay gelenler senindir. Kalbinin yorulmadığı, ruhunun daralmadığı şeyler nasibindir ve en güzeli de şudur ki sana yazılan, seni bulduğunda içinde hiçbir şüphe bırakmaz.